آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۹
جهان
۶

نصرالله: از مقاومت دست نمی کشیم

سید حسن نصرا... دبیرکل حزب ا... لبنان در سخنرانی خود در شهر صور که به صورت ویدئو کنفرانس پخش شد، گفت:جرم ما این است که برای دفاع از خود و ناموس سلاح برداشته و دفاع کردیم.

وی با بیان این که مقاومت که یک رویا بود، امروز به قدرتی واقعی بدل شد که دشمن از آن حساب می برد، تصریح کرد: مقاومت لبنان امروز هم صاحب قدرت بوده و هم دارای موشک است و توانایی دارد هر هدفی را در اسرائیل بزند.

دبیرکل حزب ا... تاکید کرد: مقاومتی که امام موسی صدر برای مقابله با ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر تاسیس کرد، امروز می تواند قلب دشمن را هدف قرار دهد. مقاومت ما قابل فروش یا چانه زنی نیست و به معنای زندگی ماست. مقاومت ما همراه با فداکاری های بسیار بود، از این رو هیچ گاه از آن دست نمی کشیم بلکه برای ما حکم عزت و کرامت را دارد. وی به انتخابات پیش روی لبنان در ششم ماه می اشاره کرد و گفت: «حضور شما در پای صندوق های رای پیامی برای دنیا دارد و آن این که ما در جنوب لبنان هرگز مقاومت را تنها نخواهیم گذاشت.»

دبیرکل حزب ا... لبنان یادآور شد: تیمی که از چندین دهه در لبنان متولی پرونده اقتصاد بود، شکست خورده است از همین رو دولت باید چشم انداز اقتصادی روشنی داشته باشد تا کشور در ورطه سقوط گرفتار نشود.

وی با بیان این که برای بررسی راهبرد دفاعی آماده ایم، تاکید کرد: نبیه بری نخستین کسی است که بررسی این راهبرد را مطرح کرد.

وی یاد آور شد: لبنان به همه لبنانی ها و به یک دولت وحدت ملی نیاز دارد.

انتخابات لبنان قرار است 16 اردیبهشت برگزار شود. این انتخابات براساس قانون نسبیت برگزار می شود و هر طیفی باید به تناسب جمعیت، نماینده در پارلمان داشته باشد و این یعنی راضی نگه داشتن همه طرف ها حتی اقلیت های کوچک که براساس قانون دهه 60 نمی توانستند در پارلمان نماینده داشته باشند.