آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۹
جهان
۶

چهره ها و نظرها

رهبر معترضان ارمنستان بازداشت شد

در پی شکست گفت وگوها بین مخالفان و دولت، نیکول پاشینیان رهبر معترضان ارمنستان بازداشت شد. به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت وگوی سرژ سرکیسیان، نخست وزیر و پاشینیان که به صورت زنده در برابر رسانه ها و خبرنگاران انجام می شد در همان ابتدا شکست خورد.

رهبر معترضان پس از این اتفاق دستگیر شد و پلیس تعدادی از معترضان را هم بازداشت کرد. گزارش ها نشان می دهد منطقه اربونی ایروان، پایتخت ارمنستان کماکان تنش آلود است و معترضان در خیابان ها حضور دارند. سرکیسیان مذاکرات را به دلیل لحن تند پاشینیان و اصرار وی برای استعفای نخست وزیر نیمه تمام گذاشت. نخست وزیر ارمنستان در این جلسه به رهبر مخالفان گفت: حزبی که در انتخابات تنها 8 درصد آرا را کسب کرده، نمی تواند از طرف تمام مردم ارمنستان سخن بگوید. پاشینیان هم در پاسخ گفت نخست وزیر از مردم فاصله زیادی دارد و شرایط واقعی کشور را نمی داند. ایروان، پایتخت ارمنستان در 9 روز گذشته شاهد اعتراضات خیابانی مخالفان دولت بوده است.

اجازه نمی دهیم قدس پایتخت صهیونیست ها شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه محکومیت تصمیم ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: به ترامپ یا هیچ کس دیگری اجازه نخواهیم داد بگوید قدس پایتخت رژیم اسرائیل است و ما از آغاز با این تصمیم مقابله می کنیم.

به گزارش العالم، محمود عباس در دیدار با یک هیات پزشکی در شهر رام ا... در کرانه باختری تاکید کرد ما به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد قبل از حل منازعه فلسطین سفارتش را به قدس منتقل کند. وی گفت: وقتی منازعه فلسطین حل شد، قدس شرقی برای ما و قدس غربی برای آنها (صهیونیست ها) خواهد بود. بخش شرقی قدس مهد ادیان سه گانه آسمانی شامل اسلام، مسیحیت و یهودیت است و مومنان می توانند با ورود به این شهر شعائر دینی خود را با آزادی کامل انجام دهند، چرا که ما از آغاز گفته ایم بخش شرقی قدس، پایتخت کشور ماست و درهای آن روی تمام ادیان باز خواهد بود تا شعائر مذهبی شان را آزادانه در آنجا برگزار کنند.