آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۹
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

پایان جنجال در یک ویلای خوش آب و هوا

بالاخره گمشده پیدا شد. البته از اول هم معلوم بود که پیدا می شود و نیازی به این نداشت که کسی هوس شمال رفتن و ویلا اجاره کردن بکند.

جالب است همه آنهایی که تا دیروز می گفتند چرا فلانی را نمی گیرید و آن یکی را گرفته بودید روی هوا، پس این چی؟ و این حرف ها، پس از بازداشت سریع سعید مرتضوی، شروع کردند به گفتن این که جرم فلانی چه بود و چرا محکومیت او کم است و...؛ خلاصه برای عده ای همیشه سوژه ای هست که غر بزنند. اما فعلا آنچه مهم است این که یک نفر با مسئولیت های پیشین متعدد به زندان اوین رفته و راه برای شایعه پراکنی بسته شده است.

داستان ترقه بازی ها در اطراف کاخ سلطنتی آل سعود هم حسابی خبرساز شده است. شنبه شب خبر رسید در عربستان کودتا شده و اوضاع به هم ریخته است. اول گفتند ناراضی های سعودی علیه ولیعهد جوان قیام کرده اند. بعد اما گفتند یک پهپاد اسباب بازی بوده و به سوی آن شلیک شده است. خلاصه هرچه بود، نشان داد آل سعود حتی ظرفیت یک تهدید کودکانه را هم ندارد و بسرعت مشکل به یک بحران امنیتی تبدیل می شود.

و در نهایت این که ماجرای یارانه 24میلیون نفر، جنجال به پا کرده. منتقدان دولت می گویند تصمیم دولتی هاست. دولتی ها می گویند مصوبه مجلس است. خلاصه هرکسی به گردن دیگری می اندازد. قبلا فکر می کردیم این اختلاف نظرها فقط مربوط به موعد انتخابات است، اما حالا گویا تعمیم یافته به همه روزهای سال. کنار اینها ماجرای سهام عدالت را هم اگر بگذارید، نور علی نور می شود!