آرشیو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۰۷۲
جلد دوم
۷
آخرین رویداد

دستور وزیر کشور برای بررسی مشکلات کولبران

وزیر کشور با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالیت کوله بران در برخی استان های مرزی گفت: دولت با طرح جدیدی که اخیرا به تصویب رسانده به دنبال ساماندهی فعالیت کولبری در استان های مرزی است.

در جلسه بررسی آخرین وضعیت بازارچه های مرزی کشور که یکشنبه در وزارت کشور برگزار شد، برخی مواد آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی مورد بازنگری قرار گرفت. رحمانی فضلی در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش آمده برای فعالیت کولبران گفت: باید براساس برنامه ریزی دقیق تعداد کوله بران واقعی که در استان های مورد نظر فعالیت دارند، شناسایی شوند تا بر این اساس بتوان نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کرد. وزیر کشور از معاون امنیتی انتظامی این وزارتخانه خواست در جلسه مشترک با استانداران مرزی و دستگاه های مسوول ظرف یک هفته آینده موانع پیش روی فعالیت کولبران در استان های مورد نظر را بررسی و راهکارهای پیشنهادی را ارایه کنند.

در ادامه این جلسه موافقت شد تا ملوانانی که اقدام به ثبت سفارش کالا: پر کردن اظهارنامه و حقوق گمرکی و عوارض پرداخت می کنند از تخفیف سود بازرگانی 20 درصد برخوردار شوند و همچنین سوخت لنج ها در آب های مرز جمهوری اسلامی ایران به قیمت داخل کشور فروخته شود که این مصوبه برای طی مراحل قانونی به هیات وزیران ارایه خواهد شد تا به مرحله اجرا برسد. ایسنا