آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
اخبار کشور
۳

فرمانده نیروی دریای ارتش: آمریکایی ها به ما بدهکارند و یک روز باید بدهی خود را بپردازند

فرمانده نیروی دریای ارتش در مراسم اختتامیه ششمین دوره اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند تاکید کرد: آمریکایی ها به ما بدهکارند و یک روز باید بدهی خود را بپردازند و آن زمان، دیر نخواهد بود.

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم اختتامیه ششمین دوره اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند خاطرنشان کرد: در جمع ما تعدادی از کارکنان دلاور و قهرمان ناوهای سهند و سبلان حضور دارند که 29 فروردین سال 67 ناجوانمردانه مورد حمله وحشیانه ناوگان آمریکایی قرار گرفتند. در حالی که ما در آن زمان با آمریکایی ها در جنگ نبودیم. تعداد زیادی از همرزمان این عزیزان در آن حمله به شهادت رسیدند و دو ناو ایرانی غرق شدند. پیکر همرزمان این عزیزان همچنان در دریا آرمیده اند. آمریکایی ها به ما بدهکارند و یک روز باید بدهی خود را بپردازند و آن زمان، دیر نخواهد بود.

به گزارش فارس، دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در این مراسم انجام اقدامات عملی مشترک را موجب جلوگیری از غافل گیری محیطی و دستیابی به بالاترین سطح امنیت دریا دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل مرکز منطقه ای آموزش و مقابله با دزدی دریایی در چابهار، تشکیل مرکز تبادل اطلاعات، تشکیل گروه رزمی، تشکیل گروه امداد و نجات، برقراری گشت های هوایی و دریایی، به اشتراک گذاشتن ظرفیت های فنی و تجهیزاتی و برقراری خط ارتباطی بین فرماندهان نیروی دریایی حاشیه اقیانوس هند برخی از این اقدامات هستند.