آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
اقتصادی
۴

مدیرعامل برق منطقه ای تهران: وزارت نیرو به مشترکانی که مدیریت مصرف دارند جایزه می دهد

مدیرعامل برق منطقه ای تهران اعلام کرد مشترکان، کشاورزان و صنایعی که مدیریت مصرف داشته باشند مشمول دریافت جایزه خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه خبر، غلامرضا خوش خلق در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: وزارت نیرو به مشترکانی که مدیریت مصرف دارند جایزه می دهد.

وی گفت: به صنایع اعلام کردیم اگر ایام تعطیلات و تعمیرات خود را در زمان پیک مصرف تابستان قرار دهند شامل دریافت جایزه می شوند.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران ادامه داد: در بخش کشاورزی هم به کشاورزانی که در ساعات پیک مصرف نداشته باشند در بقیه ساعات تخفیف می دهیم.

خوش خلق با اشاره به تغییر زمان پیک برق در سال های اخیر و انتقال آن از شب به روز تصریح کرد: در سال های اخیر پیک مصرف از ساعت 12 تا 16 و به دلیل گرمای هوا است.

وی تعداد ساعت هایی را که مصرف به حداکثر میزان خود می رسد 200 ساعت در تابستان اعلام کرد و گفت: منطقی نیست برای مصرف 200 ساعت سرمایه سنگین برای ساخت نیروگاه صورت گیرد و اگر مردم مدیریت مصرف داشته باشند می توان سرمایه ساخت نیروگاه را در موارد مهمتر هزینه کرد.

این مسئول میزان مصرف برق در تابستان گذشته را 56 هزار مگاوات اعلام کرد و افزود: با همکاری مشترکان حدود 4هزار مگاوات برق صرفه جویی شد.خوش خلق با اشاره به آمادگی وزارت نیرو برای تامین برق تابستان گفت: برای 8 طرح تولید برق، 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: خاموشی برنامه ریزی شده ای نداریم اما به دلیل کاهش بارندگی ها در صورتی که مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند تولید نیروگاه های برق آبی کشور کاهش می یابد و در تامین برق دچار مشکل می شویم.مدیرعامل برق تهران با اشاره به اینکه 20 درصد تجهیزات برق کشور در تهران است و 20 درصد مصرف هم به 3 استان قم، البرز و تهران اختصاص دارد عنوان کرد: 80 درصد مصرف برق کشور قابل مدیریت است.خوش خلق افزود: 35 درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی، 12 درصد در بخش کشاورزی و حدود 33 درصد در بخش صنعت مصرف می شود.