آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
شهرستان ها
۷
یادداشت خبرنگار

هدرروی منابع مالی

جمشید گراییلی

قائم شهر- ضرورت ایجاد تغییر در حوزه عمران شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان از سوی شهرداری اگرچه امری مهم و حائز اهمیت در مدیریت شهری است اما این تغییر و تحول در شهرداری قائم شهر به گونه ای دیگر رقم خورده است و بطور مثال بلوار خیابانی که در دوره شهردار سابق ساخته شده در دوره مدیریت شهردار جدید تخریب و برچیده شده است.

این اقدام درخور تامل شهرداری قائم شهر (ساخت بلوار) در دوره شهردار سابق انتقادات و اعتراضاتی را در بین اقشار مختلف و خصوصا کارشناسان اهل فن در پی داشته اما با اصرار متولیان امر و با مصوبه و حمایت شورای شهر دوره چهارم قائم شهر و سکوت و حمایت مسئولان شهری، در خیلی از نقاط شهر و حتی خیابان های کم عرض ادامه یافت.

با توجه به هزینه های سنگینی که برای ساخت این بلوارها و تامین روشنایی آن توسط شهرداری این شهر پرداخت شده متاسفانه بخشی از این بلوارها در خیابان پل سه تیر به دلیل غیرفنی و غیرکارشناسی بودن و با طرح این اشکال که تردد عادی خودروها خصوصا خودروهای آتش نشانی و آمبولانس ها را در برخی مناطق با مشکلات روبرو کرده اخیرا تخریب و برچیده شده و این اقدام در میان تعجب و تاثر شهروندان موجب هدررفت سرمایه و بودجه شهرداری قائم شهر شده است.

به راستی پاسخگوی این سیاست ها و برنامه های غلط در مدیریت شهری قائم شهر کیست؟

چه کسی یا کسانی مسبب اصلی این هدررفت منابع مالی شهرداری هستند؟ چرا دستگاه های نظارتی به موقع و به درستی به وظیفه شان عمل نکردند؟

شهروندان و افکار عمومی در قائم شهر منتظر پاسخگویی مسئولان و مقامات استانی و شهرستانی نسبت به این هدررفت سرمایه و منابع مالی شهرداری از جیب مردم قائم شهر هستند و اینکه تا کی شهروندان قائم شهر باید تاوان ناکارآمدی مدیران را بپردازند؟!