آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

با تلاش پلیس پایتخت انجام شد

کشف و امحای بیش از 90 تن لوازم آرایشی و بهداشتی و موارد خوراکی قاچاق

بیش از 90 تن از محموله های قاچاق که توسط نیروهای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ کشف شده بود، دیروز امحاء شد.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح امحای محموله قاچاق در پلیس آگاهی تهران گفت: امروز شاهد امحای یکی از بزرگترین محموله های قاچاق هستیم که شامل هفتاد تن لوازم آرایشی و بهداشتی و 24 تن موارد خوراکی و نوشیدنی است که همه به صورت قاچاق وارد کشور شده و تا تهران رسیده است.

سردار حسین رحیمی افزود: مواد بهداشتی کشف شده همه تاریخ گذشته هستند و حداقل هفت سال و حداکثر یازده سال از تاریخ انقضای آنها گذشته است که تاریخ این ها را عوض می کنند و تحویل مردم می دهند.

رحیمی ادامه داد: این محموله ها با کارهای خوب پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با کالای قاچاق کشف شد و امروز با حضور مقام قضایی و نماینده وزارت بهداشت امحا می شود.

وی درمورد مبادی ورودی این کالاها اظهار داشت: این مواد از مبادی غرب کشور وارد شده است و حداقل10 نفر در این مورد دستگیر شده اند.

رئیس پلیس پایتخت در مورد ارزش ریالی کالاهای کشف شده نیز گفت: مجموع ارزش ریالی این کالاها بالغ بر 4/5 میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده سابقه دار بودند ادامه داد: این کالاها پیش از اینکه وارد انبار شوند با کار اطلاعاتی کشف شدند.

وی درباره سرانجام بازار ارز گفت: بعد از عید و در یک هفته گذشته بالغ بر 44 صرافی غیر مجاز پلمب شد و 37 دلال جدید بازار ارز نیز دستگیر شدند. ماموران پلیس با برنامه ریزی که انجام داده با حضور پلیس آگاهی با لباس شخصی و هم پلیس انتظامی در نقاط مختلف که می دانیم عوامل برهم زننده سیستم ارز حضور پیدا می کنند، حاضر می شوند و با قدرت، ماموریتی که بر عهده داریم را انجام می دهیم.