آرشیو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۳۳
جهان
۷

روزنه

انتخاب رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن

پس از ترور صالح الصماد در استان حدیده یمن، شورای عالی سیاسی یمن مهدی محمدحسین المشاط را به عنوان جانشین او انتخاب کرد. مهدی المشاط در سخنرانی خود در برابر رئیس و اعضای پارلمان یمن گفت طرح صالح الصماد برای ساخت دولت در یمن، «حمایت و سازندگی» بوده است و این شعار در مرحله پیش رو نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد برگزاری انتخابات مجدد در ارمنستان

«کارن کارپتیان»، نخست وزیر موقت ارمنستان با هدف خاتمه بحران سیاسی دو هفته اخیر، پیشنهاد برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی را مطرح کرد. این در حالی است که رهبر اپوزیسیون ارمنستان پس از لغو مذاکرات با حزب حاکم این کشور خواستار برگزاری مجدد تظاهرات شد.

لغو برنامه اخراج مهاجران آفریقایی از اسرائیل

اسرائیل اعلام کرد، برنامه خود را برای اخراج مهاجران آفریقایی که به طور غیرقانونی به سرزمین های اشغالی وارد شده اند، لغو کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این برنامه حدود 42 هزار مهاجر از اریتره و سودان را که در سرزمین های اشغالی به سر می برند و پناهندگی آنان پذیرفته نشده، هدف قرار داده بود.

سفر وزیر دفاع اسرائیل به آمریکا

وزیر دفاع اسرائیل به منظور بررسی هماهنگی های امنیتی در راستای «حضور گسترده ایران در خاورمیانه» به ویژه در سوریه به آمریکا سفر کرد. او در سفرش به واشنگتن با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و نیز جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور و نیز اعضای مجلس سنا دیدار خواهد کرد.

دردسر محافظ بن لادن برای آلمان

یک مرد تونسی که ادعا می شود زمانی محافظ اسامه بن لادن بود و از سال 1997 در آلمان زندگی کرده، ماهانه هزارو 168 یورو از نظام تامین اجتماعی این کشور حقوق می گیرد.