آرشیو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۴

بازدید روحانی از بازار کفش تبریز

حسن روحانی، رئیس جمهور دیروز در جریان سفر خود به تبریز به صورت سرزده به بازار کفش این شهر رفت و در جریان مشکلات و خواسته های این صنف قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، روحانی به بازار کفش رفت تا ضمن اعلام حمایت از این صنعت، از نزدیک جویای مشکلات تولیدکنندگان کفش باشد. وی در نشست خبری خود با رسانه های تبریز درباره بازدید از بازار کفش تبریز گفت: امروز به بازار کفش سر زدیم و خواستیم بگوییم حامی این صنعت هستیم.

«کفش تبریز در مقابل جنس خارجی جنس خوبی دارد و نمی توان برای خرید آن بهانه آورد.» این جمله ای بود که رئیس جمهور پس از بازدید از بازار با اطمینان اعلام کرد.

روحانی به یک مغازه چرم فروشی در بازار هم سر زد. صاحب مغازه گفت: بیشتر چرم هایمان خارجی است. چرم ها مصنوعی است، این جای تاسف دارد.

در مجموع بازدید رئیس جمهور و همراهانش از بازار کفش مفید بود؛ چراکه دولتمردان می توانند از دیده ها و شنیده های رودررو بهره برداری کنند.

رئیس جمهور در اولین اقدام از استاندار خواست گزارش دقیقی از مشکلات مردم به وی بدهد تا با حمایت بتوان این بازار را گسترش داد.

روحانی همچنین به شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد بسرعت و به صورت مستقیم مشکلات کارگران و تولیدکنندگان کفش تبریز را بررسی و نسبت به حل معضلات آنها اقدام کند. وی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی، کفش تبریز را دارای برند و کیفیت جهانی دانست و دستور داد برنامه ریزی لازم برای حمایت پایدار از این صنعت صورت پذیرد.