آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۰۷۶
جامعه
۱۲
جوانان

مدیران سالخورده مدیریت را به جوانان بسپارند

گروه اجتماعی | «روزجوان و هفته جوان را به همه جوانان خوب سرزمینم تبریک عرض می کنم و همچنین لازم است به مدیریت اجرایی سالخورده کشور یادآوری کنم مناسب ترین سن برای مدیریت در کشور، همان سنی است که شما مدیریت را با آن آغاز کرده اید.» محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان، همزمان با آغاز هفته جوان این جمله را در توییتر منتشر کرد: جمله ای که نشان دهنده رویکرد او به حوزه جوانان و اعتماد به جوانان در عرصه های مدیریتی است که همواره بر آن تاکید دارد. صبح روز گذشته و همزمان با آغاز هفته جوان به رسم سال های پیش معاون اول رییس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به جمع جوانان آمدند تا بی واسطه پای سخن جوانان بنشینند. نمایندگان احزاب و گروه های مختلف جوانان در این نشست به بیان نظرات و مطالبات شان پرداختند. تندگویان در این نشست یکی از مطالبات جوانان را حضور در عرصه های مدیریتی دانست و پیشنهاد داد که به تخصص این قشر اعتماد شود ضمن اینکه می توان از مدیران پیشکسوت به عنوان مشاور در کنار مدیران جوان بهره گرفت.

سلطانی فر هم در سخنانش به موضوع جوانگرایی در دولت اشاره کرد و گفت: «با وجود انتقاد از ساختار سنی دولت، انصافا دکتر روحانی رییس جمهور و دکتر جهانگیری و مجموعه دولت تلاش کردند به وعده هایی که دادند تحقق بخشند. در زمینه جوانگرایی در وزارتخانه ورزش و جوانان قدم هایی برداشتیم و به جوانان باور داریم. این دولت تلاش کرد این مسیر را که با نگاه امنیتی دولت گذشته مواجه شده بود، تبدیل به فضای امنی کند، زیرا باور داشتیم اگر این مشارکت نباشد عوارضی خواهد داشت.»

معاون اول رییس جمهور هم در این نشست پس از شنیدن سخنان جوانان گفت: «ما اصرار داریم و قول داده ایم که از جوانان و زنان در مدیریت اجرایی کشور استفاده کنیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد البته جوانان باید سطوح مدیریتی مختلف را نیز طی کنند، تا از تجربه لازم برای تصدی جایگاه های مختلف برخوردار شوند. همه علاقه مند هستند کشور توسط جوانان اداره شود.» جهانگیری با اشاره به وعده ای که در گذشته داده بود مبنی بر تشکیل شورای مشورتی جوانان در دولت گفت: «سازوکار این شورا فراهم است اما منتظر لایحه ایجاد سازمان ملی جوانان هستیم و اگر مجلس این لایحه را تصویب نکرد، شورای مشورتی جوانان در سطح دولت فعال خواهد شد.»