آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۳۶
اقتصاد
۵

خبر

دانشجویان ایرانی خارج از کشور ارز دریافت خواهند کرد

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر حل نیازهای واقعی و ضروری ارزی مردم تصریح کرد: سیاست های جدید ارزی در مقطع کنونی و در راستای تخصیص منابع ارزی به نیازهای اصلی کشور تنظیم شده است و این به معنای فراموش شدن انتظارات و نیازهای واقعی و ضروری ارزی جامعه نیست. به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در ادامه سلسله جلسات ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی، ضرورت تامین نیاز ارزی دانشجویانی را که برای تحصیل به خارج از کشور رفته اند، یادآور شد و گفت: بانک مرکزی با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همه دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی با هزینه شخصی به کشورهای دیگر رفته اند، طبق ضوابط تدوین شده ارز پرداخت خواهد کرد. البته این دسته از دانشجویان باید در مدت حداکثر شش ماه دانشگاه محل تحصیل شان از نظر اعتبار علمی به تایید وزارت علوم برسد.

تجمع دوباره اپراتورهای پست های فشار قوی برق مقابل وزارت نیرو

اپراتورهای پست های فشار قوی برق برای چندمین بار در اعتراض به طولانی شدن تغییر وضعیت خود از حالت پیمانکاری به قرارداد کار مشخص مقابل وزارت نیرو تجمع کردند. به گزارش فارس، حدود 50 تا 60 نفر از اپراتورهای پست های فشار قوی برق برای چندمین بار در اعتراض به طولانی شدن تغییر وضعیت خود از حالت پیمانکاری به قرارداد کار مشخص مقابل وزارت نیرو تجمع کردند.

افزایش سقف وام مسکن را پیگیری می کنم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیگیر افزایش سقف وام مسکن است، گفت: بنده به تنهایی تصمیم گیر نهایی نیستم؛ اما پیگیری می کنم تا مسیر آن هموار شود. به گزارش فارس، عباس آخوندی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات نرخ سود تسهیلات صندوق یکم مسکن از 9.5 درصد به هشت درصد گفت: بنده همچنان پیگیر مسائل مربوط به بخش مسکن هستم و خردخرد موضوع را پیگیری می کنم تا سقف وام مسکن نیز افزایش یابد.