آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۶۹
فرهنگی
۲۲

«شباویز» به نمایشگاه کتاب نمی آید

همراه با نمایشگاه کتاب تهران

مدیر نشر شباویز از حضور نداشتن در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. فریده خلعتبری می گوید: به نمایشگاه نمی روم چون دلم نمی خواهد زیر چادر باشم. چرا من به عنوان ناشر کودک باید همان مبلغی را پرداخت کنم که ناشران بزرگسال می پردازد اما او به شبستان می رود و من، زیر چادر؟ این ناشردر گفت و گو با مهر گفت: چند سال است که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می شود؛ تمام این سال ها ناشران کودک در چادر بوده و مشکلات مشابه و عدیده ای داشته اند؛ و جالب اینکه همه متولیان فرهنگی هم از پایین بودن سرانه مطالعه می گویند و اینکه عادت به مطالعه باید در کودکان نهادینه شود اما همه این حرف ها در حد شعار باقی می ماند.

انتشارات فنی ایران با 180 عنوان جدید

مدیرانتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان) ازانتشار بیش از 180 عنوان کتاب جدید و 210 عنوان تجدید چاپ در سال 96خبر داد. به گفته سیدرضا کروبی در گفت و گو با مهر، این انتشارات ازاین پس کتاب های نردبان که پیشتر با یک لوگو شناخته می شد با چهار رنگ نردبان آبی، نردبان قرمز، نردبان سبز و نردبان بنفش که به ترتیب معرف شاخه های پیش از دبستان، مهارت های زندگی، محیط زیست و عمومی خواهند بود معرفی می کند.

رونمایی از کتاب 2018 در نمایشگاه کتاب

همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب «بیست هجده» که به قلم حسین حسین زاده و توسط انتشارات طاهری چاپ و منتشر شده در محل غرفه این انتشارات رونمایی خواهد شد. این کتاب، درآستانه برگزاری جام جهانی2018 روسیه و در ایام برگزاری بزرگ ترین رخداد فرهنگی کشور یعنی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، کتاب «بیست هجده» رونمایی می شود.

رمانی تازه از برگزیده جایزه جلال در نمایشگاه کتاب

تازه ترین رمان شهریارعباسی نویسنده برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و نیز دبیر علمی دهمین دوره از این جایزه، در نمایشگاه کتاب و از سوی نشر ققنوس رونمایی می شود.

«کتاب گوشه» ارشد تهماسبی در نمایشگاه کتاب

«کتاب گوشه» مشتمل بر فرهنگ نواهای ایران نوشته ارشد تهماسبی همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

تخفیف 50درصدی به فرهنگیان در نمایشگاه کتاب

فرهنگیان با ارائه کارت شناسایی از تخفیف 50 درصدی محصولات انتشارات مدرسه بهرمند می شوند.