آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۷
سینما
۱۱
نقل قول

نباید شاهد بیکاری هنرمندان باشیم

حبیب ا... بهمنی، کارگردان و مدرس سینما با بازی در فیلم سینمایی «وصل نیکان» ابراهیم حاتمی کیا وارد عرصه سینما شد و در ادامه به فیلمنامه نویسی و کارگردانی سینما و تهیه کنندگی روی آورد. مهم ترین اثر سینمایی او که ماهیت دینی دارد و به نماز می پردازد، «سیب و سلما» است و از دیگر آثار سینمایی بهمنی می توان به شب کایت ها، زندانی، تارهای نامرئی، مروارید سیاه، راننده سفیر، گلوگاه شیطان و غریبه اشاره کرد. بهمنی در پی نامگذاری سال 97 به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» به سینماپرس گفت: ما باید با تقویت فرهنگ حمایت از کالای ایرانی به این نظر مشترک برسیم که هر کالای خارجی که مشابه ایرانی آن وجود دارد را خریداری نکنیم و اگر مشابه ایرانی آن هم وجود ندارد مسئولان را برای تولید آن محصول ترغیب کنیم و کاری کنیم که اقتصاد ملی و روحیه و اعتماد به نفس مان تقویت شود.

او ادامه داد: زمانی که مدیران در هر حوزه ای و بخصوص حوزه فرهنگ و هنر اولویت شان حمایت از کالای ایرانی باشد ما می توانیم قدمی به سوی پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشورمان برداریم و زمانی که این اهتمام در میان مدیران وجود نداشته باشد قطعا مردم هم توجهی برای حمایت از کالای ایرانی از خود نشان نمی دهند.

این سینماگر در خاتمه این گفت وگو افزود: ما زمانی می توانیم کالای خارجی وارد کشور کنیم که مشابه داخلی آن وجود نداشته باشد؛ به عنوان مثال در حوزه فرهنگی و هنری ما نباید واردکننده فیلم های داستانی و سرگرم کننده غربی باشیم؛ ما در نهایت می توانیم فیلم های آموزشی یا... را آن هم در صورت ضرورت وارد کشور کنیم و اگر امکان تولید سریع آنها در کشور فراهم است هرگز به فکر واردات نباشیم. ما نباید مصرف گرا باشیم و مصرف گرایی را ترویج کنیم و بخصوص وظیفه ماست که به کودکان و نسل جوان آموزش دهیم که باید همواره توجه ویژه و جدی به کالای ایرانی و فرهنگ و هویت ملی شان داشته باشند.