آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۹۷
هنر و ادبیات
۱۰
مشق

کلاس نجابتی برای بچه هیاتی ها

اگر از دنبال کننده های هنر گرافیک در سال های اخیر بوده باشید، لابد اذعان می کنید که طراحانی با گرایش های مذهبی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و آثار شاخصی هم خلق کرده اند. دیروز دبیرخانه جامعه ایمانی مشعر خبری برایمان فرستاد که درباره همین دسته از طراحان است. در این خبر آمده که هنرمندان طراح گرافیک هیاتی از سراسر کشور در جوار مسجد مقدس جمکران، یک دوره فشرده آموزشی تخصصی را گذرانده اند.

سومین کارگاه دوروزه از مجموعه کارگاه های خط در گرافیک با عنوان «خطوط مبتنی بر ساختار هندسی» به همت جامعه ایمانی مشعر در شهر مقدس قم برگزار شده؛ این مجموعه کارگاه ها، ذیل دوره تخصصی هیات هنر با هدف رشد و ارتقای توانمندی هنرمندان هیاتی، به صورت فصلی برگزار می شود. در این کارگاه طی هشت جلسه فشرده در دو روز متوالی پنجشنبه و جمعه،

13 و 14 اردبیهشت به مدت مجموعا 17 ساعت، به تبیین نقش خطوط مبتنی بر ساختار هندسی در طراحی پوستر پرداخته شده. هنرمندان شرکت کننده در این دوره ضمن بهره گیری از مسعود نجابتی و حمیدرضا کشاورزی میاندشتی، به اجرا و مشق عملی تحت نظر این دو استاد پرداخته اند.

این دوره میزبان بیش از 80نفر از هنرمندان هیاتی سراسر کشور بوده. بنا بر اعلام دبیرخانه، چهارمین کارگاه خط در گرافیک در تاریخ 1 و 2 شهریور برگزار خواهد شد.