آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۹۲۰۸
سیاسی
۲
نقد و نظر

چهار نکته در مورد نظر روحانی در مورد تلگرام

بخش سیاسی داخلی

1- رئیس جمهور در اینستاگرام گفته است؛ فیلتر تلگرام مورد تایید دولت نیست!

شایسته نیست رئیس جمهور با این همه پیام رسان های داخلی از یک پیام رسان خارجی که جرائم او کمتر از تلگرام نیست برای ابراز عقیده خود استفاده کند.

2- تاکنون هیئت دولت مصوبه ای در مخالفت با محدود کردن تلگرام و فیلتر کردن آن نداشته است. پس نظر روحانی نظر دولت نیست، نظر خودش است.

به همین دلیل نظر او صرفا در اینستا گرام انعکاس پیدا کرد و کوچکترین اثری از این خبر در پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دیده نمی شود.

دولت تلگرام را ترک کرده است.دبیر شورای عالی فضای مجازی که منصوب اوست پای کار تقویت پیانم رسان های داخلی ایستاده است و وزیر ارتباطات هم در اجرا همراهی دارد.

3- فیلتر تلگرام به دلیل جرم افزایی در جامعه در 10 بند توسط دستگاه قضائی اعلام شده است. دخالت در کار قضا شایسته رئیس جمهور نیست.

قوا در جمهوری اسلامی مستقل از هم عمل می کنند.

رئیس جمهورنمی تواند از اخلال در وحدت ملی، اهانت به مقدسات، قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر، اقدام علیه امنیت ملی و هتک حیثیت اشخاص در تلگرام دفاع کند چون او سوگند خورده است از استقلال و منافع ملی دفاع کند نه از یک پیام رسان خارجی که موجد تولید جرائم زیادی در جامعه ما شده است!

4- نکته چهارمی که روحانی در دفاع از تلگرام و مخالفت با دستگاه قضائی در این مورد گفته آن است که این اقدام را نقطه مقابل دموکراسی دانسته است!

دموکراسی از نظرگاه رئیس جمهور چه تعریفی دارد؟ چگونه است که یک پیام رسان خارجی که تهدید جدی برای امنیت کشور و اقتصاد مملکت است متضمن دموکراسی در ایران است؟!