آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۸
ورزشی
۹

10 دوپینگی در مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی!

طبق اعلام دبیر فدراسیون کشتی در مرحله نخست انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی 10 نمونه دوپینگ مثبت اعلام شده است.

مرحله اول انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد اواخر فروردین ماه در سالن شهدای هفتم تیرماه برگزار شد تا نفرات برتر هر وزن به مرحله نهایی راه پیدا کنند.قرار است مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی که جهت شناخت ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی برگزار می شود، اواخر هفته جاری در سالن شهدای هفتم تیر پیگیری شود.

دیروز رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی درباره اینکه چرا نام برخی از نفرات برتر مرحله نخست در لیست نفرات حاضر در مرحله نهایی نیست، گفت: طبق هماهنگی که با ستاد مبارزه با دوپینگ کشورمان داشتیم، در مرحله اول آزمایش دوپینگ از همه کشتی گیران به عمل آمد. نتایج این آزمایش ها مشخص شده و 10 نمونه در مجموع مثبت شده است. برای این افراد جلسه کمیته انضباطی برگزار و محرومیت به آنها ابلاغ شد. در ضمن با این وضعیت این 10 کشتی گیر نمی توانند در مرحله نهایی انتخابی حاضر شوند.

وی با اشاره به سخت گیری برای مرحله نهایی انتخابی عنوان کرد: قرار است برای مرحله نهایی ماموران وادا(سازمان جهانی ضددوپینگ) در محل مسابقات حضور داشته باشند و تست بگیرند. نظارت ویژه ای روی بحث دوپینگ وجود دارد چون مسابقات انتخابی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

خبر دیگر از فدراسیون کشتی اینکه مسئولان این فدراسیون پس از چند روز در خصوص غیبت شان در جلسه با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا توضیحاتی را ارایه کردند. دیروز بنی تمیم نایب ریس فدراسیون کشتی گفت: دلیل خاصی نداشت. با تفویض اختیاری که رسول خادم چندی پیش به بنده انجام داد، من باید در این جلسه حاضر می شدم اما نامه دعوت به این جلسه در حالی به دست من رسید که 20 دقیقه از شروع جلسه نیز گذشته بود.

نایب رئیس فدراسیون کشتی درباره علت دیر رسیدن این دعوتنامه نیز گفت: وزارت ورزش دعوتنامه را ارسال کرده بود اما در جریان چرخه اداری فدراسیون دیر به دست من رسید.