آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۹
شهرستان ها
۷

برگزاری جشنواره توانمندی های عشایر شاهسون

اردبیل- خبرنگار کیهان: هفتمین جشنواره توانمندی های عشایر شاهسون با حضور مسئولین و استقبال گسترده عشایر منطقه مغان در جعفرآباد برگزار شد.

در جریان این جشنواره با برپایی غرفه های متعدد نسبت به معرفی تولیدات بومی عشایر، محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی و عملکرد مرزبانی اقدام شد، اجرای مراسم عروسی عشایر، اجرای موسیقی سنتی، قرائت شعر، اسب سواری، انتخاب بهترین قوچ مغان و تجلیل از دست اندرکاران جشنواره از دیگر برنامه های جنبی آن بود.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در مراسم آغاز به کار جشنواره با اشاره به اقدامات انجام یافته در منطقه مغان گفت: پایاب سد خداآفرین بالغ بر 34 هزار هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار می دهد. برای استفاده بهینه از آن آموزش عشایر در نظام بهره برداری برای اراضی کشت در دستور کار قرار گرفته و در چهار ماه آینده بحث واگذاری اراضی تکمیل و نهایی می شود.

وی اهمیت راه آهن اردبیل، پارس آباد را مورد تاکید قرار داد و افزود: راه آهن اردبیل، پارس آباد به عنوان یکی از زیرساخت های مهم منطقه امسال در دست مطالعه و اجرا قرار گرفته است.

وی گفت: برای توسعه هرچه بیشتر مغان توجه به زیرساخت ها از نیازهای اساسی است و روی این اصل بحث راه آهن، چهار بانده کردن جاده های مغان، پایاب سد خداآفرین و منطقه آزاد از جمله طرح های مورد توجه می باشد.