آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۹۹
اخبار کشور
۱۰

جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی در همدان آغاز شد

معاون امور استان های صدا و سیما از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی و تاسیس دانشکده هنرهای دیجیتال در استان همدان خبر داد.

همدان - خبرنگار کیهان: علی دارابی در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی در همدان اظهار کرد: امروز بخش اعظمی از بزرگترین کمپانی های عروسک سازی صهیونیست ها و غربی ها هستند، و تلاش می کنند تا عقایدشان را به مردم سایر کشورهای جهان منتقل کنند چرا که امروز مساله فرهنگ و هنر مساله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است و به همین علت امروز بیش از 260 شبکه فارسی زبان باورهای جوانان ما را نشانه گرفته اند.

وی ضمن تاکید بر لزوم صادرات آثار ارزشمند انیمیشنی بیان کرد: در نخستین دوره جشنواره پویانمایی ما بیش از یک هزار و 11 اثر دریافت کردیم که بیش از 70 درصد مربوط به بخش خصوصی است و این یک رکورد قابل توجه است و ما باید سرمایه گذاری جدی در این زمینه داشته باشیم.

محمدناصر نیکبخت استاندار همدان نیز در این مراسم از مسئولین رسانه ملی خواست برای 10 تن از بزرگان همدان انیمیشن تولید کنند.

رئیس ستاد مرکزی جشنواره پویانمایی هم در این مراسم با بیان اینکه می توان انیمیشنی را با محوریت گنجنامه تولید کرد، گفت: اگرچه تولید انیمیشن دقیقه ای دو میلیون تومان هزینه دارد اما ما حاضریم نیمی از هزینه تولید انیمیشن گنجنامه را تقبل کنیم.

سیدعباس فاطمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه پویانمایی نیروهای خوبی داریم ولی برای تولید نیازمند سرمایه گذاری هستیم و اگر دولت بخشی از سرمایه گذاری اشتغالزایی را در این حوزه وارد کند سودآورتر و موفق تر خواهد بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان حمید هاشمی و طالبیان تجلیل شد.

این جشنواره از 15 تا 17 اردیبهشت در شهر همدان در حال برگزاری است. جشنواره در 16 بخش طراحی شده و 67 جایزه نیز به برگزیدگان اهدا می شود.