آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۰
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

* برخی مسئولان دولتی، مجلس را همسو با دولت تلقی می کنند که در آن شکی نیست ولی ما از نمایندگان این توقع بحق را داریم که ثابت کنند نماینده امت شهیدپرور باشند نه نماینده کسانی که با این لوایح سه گانه اخیر خود را وامدار آمریکا تلقی می کنند! انتظار می رود با تیزبینی مانع تصویب طرح و لوایحی شوند که دست جمهوری اسلامی را در برابر قدرت های بیگانه می بندد و ماجرای برجام بدفرجام بلکه بدتر از آن را تکرار نکنند.

طورانی- جانباز ٬ طاهری- تهران

* حوادث تلخ اقتصادی این روزها حاصل همان توافق هسته ای است که برخی مدعی بودند با کدخدا باید بست تا چرخ اقتصاد بچرخد!

17000936

* دولت تلگرام در هیاهوی چرایی فیلتر تلگرام متوجه نیست که دلار از مرز 7400 تومان گذشته است و ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است.

2811021

* کاش آقای روحانی برای میلیون ها جوان بیکار در کشور مطلبی در صفحه شخصی شان در فضای مجازی می نوشتند یا به موضوع ازدواج جوانان، گرانی مسکن یا صنایعی که با حداقل ظرفیت کار می کنند می پرداختند، آیا واقعا مشکل مردم ایران فیلتر تلگرام است؟!

3152021

* رئیس بانک مرکزی، وزیر ارتباطات و برخی دیگر از وزرا بارها از نقش مخرب تلگرام در مسائل اقتصادی، اجتماعی و امنیت ملی احساس نگرانی کرده بودند، چه شده که این روزها برخی افراد در مجلس و دولت برای ماندن تلگرام در کشور اینهمه جنجال می کنند؟

46100902

* آنچه به چشم می توان دید این است که به تعداد جوانان بیکار افزوده شده و قدرت خرید مردم نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است، از نظر مجلس این معضل اجتماعی، اقتصادی مهم تر است یا فیلتر شدن یک پیام رسان خارجی و بر هم زننده امنیت ملی و حتی اقتصاد ملی؟

0876031 و 22980919

* تکاپوی برخی از نمایندگان مجلس برای جلوگیری از فیلترتلگرام این سوال را پدید می آورد که چرا نمایندگان مردم در مجلس به موضوعات مهمی چون مطالبات مردم از دولت، فیش های نجومی و... این چنین عمل نمی کنند.

37670919

* فرانسه، روسیه و دیگر کشورها تلگرام را وسیله جاسوسی و ارتباط تروریست ها با یکدیگر می دانند. تعجب آور و باعث نگرانی است که در مجلس ایران عده ای از نمایندگان در جایگاه وکیل مدافع تلگرام ظاهر شده اند!

خوب بخت

* در جریان آشوب های دی ماه کشور آقای رئیس جمهور به همتای فرانسوی خود گزارش داده بود نیروی انتظامی را بدون اسلحه به کف تظاهرات فرستاده است. جالب اینکه رئیس جمهور فرانسه در آشوب های کشورش توجهی به حرف های رئیس جمهور نکرده و ماموران را مجهز به اسلحه داخل خیابان فرستاده است. نشانه اش اینکه خبرنگار صدا و سیما را مورد اصابت گلوله قرار داده اند.

87670913

* بازرسی دفتر رهبری معظم انقلاب باید نسبت به اجرای شعار سالی که ایشان اعلام می کنند نظارت داشته باشد. بدین خاطر که جریان نفوذ اصلا علاقه ای به حمایت از کالای ایرانی ندارد.

6172021

* امیدواریم در سایه غفلت زدایی از مسئولان شر برجام و سایر قراردادهای یک طرفه از سر این کشور و ملت رفع گردد و با تکیه به اقتصاد مقاومتی دولت و ملت به سمت حل مشکلات خیز بردارند.

22670919

* قبل از عید امسال چند معاون در دولت تدبیر و امید هر کدام با پاداش و مزایای یک و نیم میلیارد تومانی بازنشسته شده اند. حساب کردم پاداش یکی از آنان با حقوق 30 ساله یک کارمند برابری می کند. قوه قضائیه باید این موضوع را پیگیری کند. مردم پاسخ قانع کننده می خواهند.

28050916

* اگر تمام زمان برنامه های سیما برای حمایت از کالای داخلی صرف شود اما دولت با قاچاق مبارزه واقعی و موثر نکند، هیچ سودی نخواهد داشت.

4254021

* مدیران دوتابعیتی در صورتی که کشور از ناحیه دشمنان مورد تهدید قرار بگیرد فرار را بر قرار ترجیح داده به خارج پناهنده می شوند. انتظار پیشرفت کشور با چنین مدیرانی انتظار بی جایی است.

79560935

* نتیجه شهر بدون شهردار این شده که چندین ماه از کنده کاری برای تعویض لوله های آب در کوچه های ویلاشهر منطقه 21 شهرداری می گذرد و کار نیمه تمام رها شده است. بنویسید ساکنین محل کلافه شده اند.

74140912

* افزایش 30 درصدی قیمت مسکن به سود دلالان و به زیان مستاجران بوده است، تا کی اقشار کم درآمد جامعه باید تاوان درآمد پایین و معیشت دشوار این روزها را بدهند.

5060021

* مدت 3 سال است روستاییان روستای خشت پشت از توابع لنگرود گیلان از ساعت 8 صبح تا 8 شب آب شرب ندارند.

90390912

* عوارض خروج از کشور را افزایش دادند اما در مورد افرادی که برای درمان یا موارد خاص دیگری که باید از کشور خارج شوند تخفیفی ارائه ندادند و این عدم همکاری موجب شده «جریمه خروج از کشور» نام مناسب تر برای عوارض خروج از کشور باشد.

14550939

* علت عدم پرداخت پاداش بازنشستگان فرهنگی سال 96 چیست؟ ارزش این پاداش با توجه به قیمت 6400 تومانی دلار به نصف کاهش یافته است. مسئولان قول پرداخت در هفته معلم را داده بودند ولی باز هم خلف وعده کردند. چرا؟!

امینی- همدان

* نانوایی تافتونی در شهرک غرب، بلوار خووردین روبروی خیابان ایران زمین هر نان را هزار تومان عرضه می کند در حالی که اکثر نقاط تهران چهارصد تا پانصد تومان عرضه می شود. وقتی هم اعتراض می کنیم می گویند نمی خواهی نخر! از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم.

هوشنگی

* گرانی و تورم سال 97 نتیجه چیست؟ کدام قشر از این تورم و گرانی بیشترین آسیب را می بیند؟! قطعا یکی از اقشار آسیب پذیر، فرهنگیان بازنشسته 88 هستند، اینها با 10 درصد افزایش حقوق، 160 هزار تومان به حقوقشان اضافه می شود و نجومی بگیران فقط اضافه حقوقشان 2 برابر کل حقوق این بازنشستگان می شود؟! هر دو طیف هم لیسانسه هستند! ولی میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است!

03960915

* اوایل دولت یازدهم وزیر نفت در رسانه ملی قول داد به همه روستاهای کشور که طرح هادی اجرا شد، گازرسانی کند. ما اهالی روستای ایج در منطقه کوهستانی از بخش مرکزی سمنان از توابع شهر سرخه، چشم به راه عملی شدن وعده وزیر نفت هستیم. اگر وزیر این روستا را بلد نیست آدرس آن را از رئیس جمهور بپرسد.

وزیری

* در روستای ایج از توابع سمنان آب رودخانه از اول پاییز تا اردیبهشت ماه سال بعد هرز می رود و در فصل آبیاری ما کشاورزان با کمبود شدید آب مواجه هستیم. چرا دولت برای ذخیره سازی این آب ها اقدامی نمی کند؟

82700912