آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

زلزله دیروز یاسوج 82 مصدوم بر جا گذاشت

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی گفت: زلزله بامداد روز دوشنبه در یاسوج، سی سخت و چیتاب تا ساعت پنج صبح 82 مصدوم بر جا گذاشته است.

جلال پوران فرد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:از این تعداد 71 نفر به صورت سرپایی درمان و 11 نفر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند که این آمار ممکن است به دلیل دریافت اطلاعات جدید افزایش یابد.

بدنبال وقوع زلزله در شهرستان بویراحمد، دانشگاه ها و مدارس شهرستان های بویراحمد و دنا دیروز تعطیل اعلام شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که براساس مصوبه ستاد بحران استان تمامی دانشگاه ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی دو شهرستان بویراحمد و دنا دیروز تعطیل شدند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی 4/8ریشتر ساعت 24و 26دقیقه و 59ثانیه بامداد دوشنبه شهرستان بویراحمد را لرزاند و در دنا هم بشدت احساس شد.

این زمین لرزه در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد و مرکز آن 9کیلومتری شهر سی سخت، 20کیلومتری پاتاوه و 6کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.اگرچه کانون اصلی زلزله منطقه چیتاب از توابع شهرستان بویراحمد بوده اما زمین لرزه در یاسوج بشدت احساس شد و بسیاری از ساکنان یاسوج وحشت زده خانه های خود را ترک و به مکان های روباز رفتند.پس از وقوع زلزله برق شهر یاسوج برای دقایقی قطع شد.

عزیز فیلی افزود: دقایقی بعد از وقوع زلزله ستاد بحران استان برای بررسی پیامدهای احتمالی زلزله تشکیل شد و همه سازمان های ذیربط را در آماده باش کامل قرار داد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر و اورژانس پس از این حادثه به مصدومان احتمالی زلزله کمک رسانی کردند.