آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۰
اخبار کشور
۳

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد:استخدام 18 هزار نفر در دستگاه های دولتی

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: آگهی استخدام 18 هزار نفر دیروز در سایت سازمان سنجش اعلام شده و از شنبه ثبت نام افراد متقاضی استخدام با شرایط ذکر شده در متن آگهی آغاز می شود.

جمشید انصاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: براساس قوانین کشور به یک سوم نیروهای خروجی از دستگاه ها و قوای مختلف کشور توسط این سازمان مجوز به کارگیری نیروی جدید داده می شود.

وی اضافه کرد: دستگاه ها و قوای کشور نیروهای خروجی خود را به سازمان اعلام می کنند و سازمان هم براساس میزان خروجی آنان به یک سوم این خروجی مجوز به کارگیری نیروی جدید می دهد.

انصاری با اعلام اینکه سن مدیریت در کشور در حال حاضر متوسط 47 سال است، تشریح کرد: در نظر داریم تا پایان برنامه ششم متوسط سن مدیریت در کشور به 40 سال برسد که استفاده از نیروهای جوان از سیاست های دولت است.

وی متذکر شد: تسهیلاتی برای تصدی مدیریت از سوی نیروهای جوانتر در شورای عالی اداری تصویب شده که شرایط احراز سنوات تجربه مدیریت برای آنان تقلیل پیدا کرده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، سوابق مدارک دانشگاهی و پژوهشی برای نیروهای جوان را از جمله امتیازات سپردن مدیریت به آنان دانست و افزود: با این روش دستگاه ها می توانند از نیروهای جوان استفاده کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در حال حاضر مدیران پروازی کمتر داریم، اما تاکید رئیس جمهور و این سازمان بر ساکن بودن استانداران، فرمانداران و روسای دستگاه های اداری در محل خدمت خودشان است.