آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۰
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

*رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام ژاکسیلیک اوشکمپیروف روزهای 14 تا 16 اردیبهشت ماه در شهر آکتائو کشور قزاقستان برگزار شد و تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان که با چهار نماینده در این رقابت ها حضور داشت با کسب دو مدال نقره به کار خود در این مسابقات پایان داد.در این رقابتها و در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در کشتی نخست خود با نتیجه 8 بر صفر از سد حریف قرقیزستانی گذشت اما در کشتی دوم خود مقابل نماینده قزاقستانی از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و از ادامه رقابت ها بازماند.در وزن 60 کیلوگرم نیز مهدی محسنی نژاد با شکست در دیدار رده بندی به عنوان پنجم رسید.در وزن 87 کیلوگرم حسن فروزنده و در وزن 97 کیلوگرم حمیدرضا بادکان به مدال نقره رسیدند.

* در پایان نهمین دور از رقابت های بخش برق آسای شطرنج بین المللی نخجوان استاد بزرگ احسان قائم مقامی موفق شد با کسب 7 امتیاز از 9 بازی به مقام قهرمانی دست پیدا کند.آنتون کوروبوف استاد بزرگ سرشناس اوکراینی و قهرمان اروپا با ریتینگ 2681 پس از قائم مقامی به عنوان دومی بسنده کرد و استاد بین المللی یوگنی پاک از قراقستان با ریتینگ 2449 سوم شد.همچنین استاد بین المللی سید خلیل موسوی، نیما حسین زاده و استاد بین المللی علیرضا فیروزجا به ترتیب در رده های پنجم، هشتم و دوازدهم قرار گرفتند.در این رقابتها 52 شطرنجباز شرکت کرده بودند که قائم مقامی با وجود اینکه در لیست اولیه رقابتها در جایگاه پنجم ریتینگ بود به عنوان قهرمانی رسید.

*رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه 8 کوهنورد به بازی‎های آسیایی اندونزی اعزام می‎شوند، به مهمترین رویدادهای پیش روی فدراسیون کوهنوردی در سال جاری اشاره کرد و گفت: بازی های آسیایی یکی از مهمترین رویدادهای ما به حساب می آید که قرار است با 8 کوهنورد در این بازی ها حضور داشته باشیم. رقابت های قهرمانی آسیا و جهان در رشته سنگ نوردی دیگر رویداد مهم ما است. ضمن اینکه در رشته یخ نوردی و کوه نوردی با اسکی، مسابقات قهرمانی جهان را داریم. ضمن اینکه در رده سنی امید، اعزام کوهنوردان کشورمان به گرجستان و قرقیزستان را در برنامه داریم