آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۰
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد سردار شهید حسن شفیع زاده

بنیانگذار توپخانۀ سپاه هیچ گاه لباس بسیجی را از تن خارج نکرد

شهید حسن شفیع زاده در مرداد سال 1336 در یک خانواده مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مومن، متدین و مقلد امام پرورش یافت.

برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نبود؛ شهید شفیع زاده پس از پیروزی انقلاب و به دنبال تشکیل سپاه، به همراه دیگر برادران، نخستین هسته های مسلح سپاه را پی ریزی کرد و در سمت مسئول عملیات سپاه تبریز در سرکوبی خائنین و اشرار آذربایجان و حزب منحرف خلق مسلمان، نقش فعال داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی و محاصره آبادان، با یک دسته خمپاره انداز که تحت مسئولیت شهید باکری اداره می شد، به جبهه های جنوب شتافت.

بعدها با تلاش بی وقفه و شبانه روزی خود قبضه های غنیمتی را در قالب توپخانه های لشکری و گردان های مستقل توپخانه به سرعت سازماندهی کرد.

هیچ وقت لباس بسیجی را از تن خود درنمی آورد، با اینکه پاسدار بود، همین لباس های خاکی را بر تن می کرد و در مقابل مومنین مخلص، اما در مقابل دشمن، فرماندهی شجاع، قاطع و خردمند بود.

شهید شفیع زاده در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه سال 66 در منطقه عملیاتی کربلای 10 در شمال غرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نائل شد و به دیدار معشوق شتافت.