آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۰
اخبار کشور
۱۰

اعتراض ابتکار به بشقاب و پیرزن و پاسخ ضرغامی

معصومه ابتکار در پیام توییتری نسبت به برخی سخنان ضرغامی معترض شد. ضرغامی نیز در توییتی پاسخ اعتراض وی را داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در اعتراض به سخنان ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما در یک پیام توییتری نوشت: «آقای ضرغامی، شما به عنوان ریاست دو دوره رسانه ملی که به تعبیر امام راحل باید دانشگاه عمومی باشد، نباید از الفاظ تحقیرآمیز و جنسیتی مانند «بشقاب» و «پیرزن» در توصیف رقیب استفاده کنید. بیهوده نیست جایگاه رسانه ملی نزد افکار عمومی تنزل کرده است.»

ضرغامی نیز ساعتی بعد در پاسخ توئیت معصومه ابتکار، توییت کرد: «سرکار خانم ابتکار، سلام، من در مورد شما چنین تعبیری را به کار نبردم. این تعبیر از طرف مخالفان تند و تیز شما بوده که در اعتراض به حضور شما در برنامه 13 آبان نسبت به من صورت گرفت. اظهارات من را دقیق تر ملاحظه بفرمایید. اجمالا نه شما «پیرزن» هستید نه من «پیرمرد» به فضل الهی! در مورد بشقاب منتطر توضیحات بعدی باشید.»

ضرغامی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود: «نکته جالب درباره آقای روحانی این است که هنگامی که با ایشان صحبت می کنید و برای ایشان دو ساعت استدلال می کنید، هنگامی که جلسه تمام می شود انگار که با یک بشقاب صحبت کرده اید و هیچ تغییری در رویکرد ایشان مشاهده نمی کنید. این وضعیت حتی در چهره ایشان نیز وجود ندارد و چهره ایشان به شکلی نیست که انسان علاقه به ادامه دادن داشته باشد.»