آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۰
جامعه
۱۷

اعلام قیمت ویزیت پزشکان

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که سال 97 در ویزیت پزشکان رشد 6 درصدی تعرفه ها را شاهد خواهیم بود، گفت: بر این اساس ویزیت پزشک عمومی 24 هزار و 500 تومان، ویزیت متخصص 38 هزار و 400 تومان و ویزیت فوق تخصص 47 هزار و 900 تومان در بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی افزود: این تعرفه در بخش دولتی به این ترتیب است که ویزیت پزشک عمومی 11 هزار و 800 تومان، ویزیت پزشک متخصص 14 هزار و 800 تومان و ویزیت فوق تخصص 17 هزار و 800 تومان است. طبق مصوبه دولت مدت زمانی که به طور متوسط باید برای ویزیت بیماران صرف شود به ترتیب برای پزشک عمومی 15 دقیقه، برای پزشک متخصص 20 دقیقه و برای پزشک فوق تخصص 25 دقیقه است. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به گران بودن قیمت داروی بیماران SMA عنوان کرد: با والدین و خانواده های بیمارانی که مبتلا به SMA هستند، احساس همدردی می کنیم، اما گاهی مجبور به اتخاذ تصمیمات سخت هستیم.

حریرچی با تاکید بر این که برخی شرکت های دارویی با هدف کسب سود و جریحه دار کردن عواطف مردم، اقدام به تبلیغ و ارائه داروهای بسیار گرانقیمت می کنند که تاثیر اندکی در درمان بیمار دارد، بیان کرد: برخی مواقع دسترسی به داروها دچار نوسان می شود، اما این به معنای کمبود دارو در کشور نیست. داروهای خارجی به دلیل نوع بسته بندی، تبلیغات گسترده و قضاوت و باور مردم، طرفدار بیشتری دارند، اما این موضوع، به این معنی نیست که کیفیت داروهای داخلی پایین است. در این زمینه داروهای تولید داخل که مورد تائید وزارت بهداشت است، کیفیت قابل قبولی دارند.