آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۰
ورزش
۱۶

پایان باشکوه ونگر در آرسنال

آرسن ونگر بعد از 22 سال مربیگری در آرسنال، عصر روز یکشنبه آخرین حضورش را در ورزشگاه خانگی تجربه کرد و شاگردانش هم توانستند با نتیجه 5 بر صفر برنلی را شکست دهند تا پروفسور فرانسوی با خاطره ای خوش، لندن و ورزشگاه امارات را ترک کند. پیش از آغاز این بازی مراسم باشکوهی در ورزشگاه برگزار شد و مدیران و طرفداران این باشگاه از زحمات بیش از دو دهه ای مربی خود تقدیر و تشکر کردند. هواداران آرسنال که معتقدند ونگر نقش مهمی در شکل گیری فلسفه جدید باشگاه داشته، در موفقیت های آینده نیز مدیون او خواهند بود. آنها با نصب بنرهایی همچون «همیشه به تو بدهکاریم» از پیرمرد فرانسوی تشکر کردند.

در ابتدای این مراسم ونگر با تشویق بازیکنان دو تیم وارد زمین شد و گارد افتخار، به افتخار آخرین بازی او شکل گرفت. خود ونگر در این مراسم صحبت های امیدوارکننده ای در مورد آینده آرسنال بیان کرد و گفت: به هواداران آرسنال قول می دهم فصل آینده این تیم با مربی جدید برای قهرمانی تلاش کند. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که مربی بعدی آرسنال تیم خیلی خوبی را در اختیار خواهد داشت. تیمی که می تواند برای قهرمانی تلاش کند. هواداران آرسنال باید به حمایتشان از این تیم ادامه دهند تا روزهای خوبی برای این باشگاه رقم بخورد.

در این بازی پرمرته ساکر، مدافع آلمانی آرسنال نیز آخرین بازی اش را در ورزشگاه امارات انجام داد. این مدافع آلمانی سال 2011 از وردربرمن راهی آرسنال شد و در این سال ها برای تیمش به میدان رفت. او در دقیقه 77 بازی با برنلی به زمین بازی آمد و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت. این مدافع 33 ساله قصد دارد از سال آینده مربی تیم آکادمی آرسنال شود و دیگر نمی خواهد به فوتبال ادامه دهد.