آرشیو چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۵
فن آوری
۸
روی وب

دبیر شورای عالی فضای مجازی: ورود دولت به دوره مجازی الزامی است

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر ورود دولت به دوره مجازی به جای الکترونیکی شدن و در نهایت ایجاد دولت هوشمند در کشور تاکید کرد.

به گزارش «ایران»، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در دومین همایش بزرگ نظام اداری کشور با بیان این مطلب افزود: دولت هوشمند در حالی مطرح می شود که ما هنوز دولت الکترونیک را پشت سر نگذاشتیم و جایگاه مان در رنکینگ بین المللی سه رقمی است بنابراین نگاه ما باید فضای مجازی باشد که یک گام بالاتر از الکترونیکی شدن بوده و از توسعه و به کار گیری فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی حاصل می شود. وی با اشاره به اینکه توسعه فضای مجازی لازمه زندگی شهرنشینی و جمعیت متراکم شهرهای امروز است، گفت: افرادی که متوجه قواعد توسعه فضای مجازی نشوند فرصت های زندگی بهتر و نوین را از دست خواهند داد بنابراین ما در مواجهه با این مسائل باید فرآیندها و روابط را بازتعریف کنیم. فیروزآبادی با اشاره به اینکه هدف دولت الکترونیک این است که سطح تعامل با مردم را الکترونیکی کند، اظهار داشت: دولت الکترونیک از سطح اطلاع رسانی یکطرفه دولت به مردم شروع شد و بعد ارتباط دو طرفه مردم شکل گرفت تا مردم بتوانند نیازهایشان را مطرح کنند، در مرحله سوم دولت باید نیاز مردم را برطرف کند و در مرحله چهارم کنش شکل می گیرد، اما در دولت مجازی ما یک گام بالاتر رفته و به مرحله مشارکت می رسیم که متاسفانه ما هنوز بین مرحله دوم و سوم قرار داریم و در بعضی حوزه ها وارد مرحله چهارم شدیم که به توسعه یوزپلنگی و جزایری تعبیر می شود و با توسعه یکپارچه فاصله داریم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه مشارکت مردم در دولت مجازی موجب ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی می شود، تاکید کرد: برای دستیابی به این مهم ما نیاز به پیاده سازی نظام رگولاتوری در نظام اداری کشور داریم.