آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۷
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

دستاورد برجام

یکی از کاربران فضای مجازی نوشته است که ایران با پایبندی به برجام توانسته است که امریکا را در جهان بی اعتبار کند. این نخستین دستاورد بزرگ و تاریخی ما در تاریخ چند سال اخیر خودمان و امریکاست. آن را قدر بدانیم و به قدرت قطعی دولت و ملت ایران تبدیل کنیم.

اطلاعات غلط ندهید

برخی کاربران فضای مجازی به اجماع نظام برای رسیدن به توافق هسته ای و امضای برجام که در گذشته بارها از سوی شخصیت های اصولگرا تاکید شده، اشاره کردند و تلاش تندروها برای مقصر جلوه دادن دولت در «اعتماد به غرب» در چارچوب برجام را بی مورد دانستند. از دیدگاه آنها تصمیم گیری درباره برجام در کشور اقدامی فرا دولتی بود و نهادهای تصمیم گیر در جریان جزئیات مذاکرات قرار داشتند.

موضع گیری در پروتکل

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به موضع گیری ضد برجامی برخی مقام ها، به انتقاد از این اقدام پرداختند. به نوشته این کاربران خوب است مسئولان در حیطه مناصب خود موضع گیری کنند و اعلام موضع به مسئولان مربوط واگذار شود.

منطق در برابر جنون

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به رفتارهای جنون آمیز ترامپ، نسبت به واکنش های غیرمنطقی، احساسی و بدون فکر که می تواند به جنگ منجر شود هشدار داده اند. این کاربران از پاسخ عاقلانه، منطقی، محکم و دقیق روحانی به گستاخی امریکا قدردانی کردند.

خون برای ایران

چند روز پس از اظهارات ترامپ درباره خروج از برجام، کاربران فضای مجازی همچنان نسبت به آن واکنش نشان می دهند. کاربری نوشت: در پی حرف های ترامپ وطن پرستی من تحت تاثیر قرار گرفته است. ایران کشور من است به رغم همه مشکلات و اختلاف ها، برایش لازم باشد خون هم می دهم.

تلگرام آزاد و مخاطبان

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به اینکه به احتمال زیاد تلگرام با تکنولوژی بلک چین بزودی دیوار فیلترینگ را خواهد شکست، هشدارهایی را برای مخاطبان خود مطرح کردند. این کاربران نوشتند که در تلگرام آزاد، ایران، منافع ملی، امنیت اخلاقی و عمومی باید در اولویت قرار گیرد، چرا که پیام رسان فرافیلترینگ آزمونی مهم برای جامعه است.