آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۷۷
ورزشی
۲۳

تاج: ما از حالا می دانیم بازیکنان اعزامی به جام جهانی چه کسانی هستند

کی روش: نام جام جهانی را جام سازمان ملل بگذاریم

مراسم رونمایی از لباس رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 پنجشنبه شب در تهران برگزار شد ولی غیبت ملی پوشان و حضور فقط یک پیشکسوت فوتبال (آرش برهانی) در این آیین قابل توجه بود. در نقطه مقابل سران فدراسیون فوتبال و مدیران شرکت داخلی هاکوپیان، تامین کننده جدید لباس های تیم ملی و همچنین سالار عقیلی و سفرای اسپانیا و روسیه در این مراسم حضور به هم رساندند.

طبق قرارداد منعقده در چهار سال آینده تمامی البسه تیم های ملی مردان و زنان ایران در رده های مختلف سنی توسط همین شرکت تولید و ارائه خواهد شد. رئیس فدراسیون فوتبال افزود: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما نیز به دنبال یک برند ایرانی رفتیم و البته برای ما مایه افتخار است که با کارگران و خیاطانی کار می کنیم که ماهرند و تولیدات شان بهتر از محصولات خارجی است.

وی اضافه کرد: ما از حالا می دانیم که نفرات اعزامی به جام جهانی چه کسانی هستند و در نتیجه لباس ها به سایز بدنی آنها دوخته شده و اگر رسانه ها این را نمی دانند، به این سبب است که هنوز اسامی به طور رسمی اعلام نشده است. کارلوس کی روش هم در مراسم رونمایی از البسه رسمی تیم ملی با تکرار گلایه های همیشگی اش، یک بار دیگر متذکر شد که مردم ایران هنوز پی به اهمیت جام جهانی نبرده اند.

وی اضافه کرد: امیدوارم همسو با ظاهر زیبایمان، در زمین فوتبال و در جریان این مسابقات هم موفق باشیم.

با ادای احترام به المپیک، باید بگویم هیچ مسابقه ای به اندازه جام جهانی فوتبال برای مردم دنیا جذاب نیست و فینال جام جهانی دوره قبلی را یک سوم افراد روی کره زمین تماشا کردند. این چنین است که به فیفا پیشنهاد می کنم نام جام جهانی را جام سازمان ملل بگذاریم زیرا بسیاری از نژادها و آحاد بشریت در جریان این مسابقات گرد هم می آیند.