آرشیو شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۳
شهرستان ها
۷

معاون وزیر راه و شهرسازی: کردستان به راه آهن سراسری متصل می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: کردستان به خط ریلی سراسری متصل می شود.

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از طرح های راهسازی استان کردستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون عملیات زیرسازی این خط آهن با روند خوبی در حال اجراست و انتظار می رود تا 2 و نیم سال آینده بتوانیم خط آهن را به سنندج برسانیم.

وی افزود: در پیش بینی اولویت های ریلی کشور، تکمیل خط آهن پنج مرکز استان مورد توجه است که کردستان یکی از این استان ها است.

به گفته وی، قطعه ریلی حدفاصل راه آهن سنندج به سمت همدان به زودی با اتمام زیرسازی مسیر، عملیات ریل گذاری آن هم انجام می شود.

خادمی یادآور شد: تعریف کریدور بزرگراهی شمال به جنوب درغرب کشور از اقدامات دولت است و 320 کیلومتر از یک هزار و 400 کیلومتر آن در کردستان قرار دارد.

وی تاکید کرد: تاکنون 140 کیلومتر از 320 کیلومتر باقی مانده در کردستان به زیر ترافیک رفته است و 120 تا 130 کیلومتر آن نیز در حال اجراست و حدود 40 کیلومتر باقی مانده نیز بزودی به مناقصه می رود.

خادمی با اشاره به اینکه سال گذشته تمام قطعات باقی مانده این محدوده مورد مطالعه قرار گرفته و اقدامات اولیه انتخاب پیمانکار آن صورت گرفته است، افزود: انتظار می رود این بزرگراه در قالب یک برنامه سه ساله به بهره برداری برسد.

وی احداث بزرگراه از مرکز کشور به سمت مریوان را از دیگر برنامه های دولت در استان کردستان اعلام کرد و گفت: این مسیر هم اکنون در قالب طرح های مختلف از جمله گردنه صلوات آباد و تعریض مسیر سنندج به مریوان در حال اجرا است.

خادمی یادآور شد: سال گذشته درخصوص اعتبارات بخش بزرگراهی کردستان بیش از 120 درصد تخصیص اعتبارات در کردستان داشتیم که از جمله آن می توان به بزرگراه مریوان - سنندج اشاره کرد که 850 میلیارد ریال برای آن تخصیص یافت.