آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۴
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز کشور به حرکت های جهادی همچون حرکت های جهاد سازندگی برای محرومیت زدایی از مناطق دورافتاده و محروم کشور نیازمند است. به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج سازندگی استان قزوین، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، در جمع جهادگران بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی، گفت: از نظر من ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی در مجلس ششم حرکتی خالصانه نبود و به نظر من دستی پشت آن بوده است.این مسئول افزود: وقتی حرکت انقلابی یک نهاد پویا را با یک حرکت اداری ادغام کنیم طبیعتا آن مجموعه را از پویایی خارج کرده ایم. وی ادامه داد: تلاش می کنیم جهاد سازندگی را احیا کرده و بتوانیم در سال 97 جهاد سازندگی را بار دیگر شکل دهیم.

* شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 199 واحدی روی رقم 93 هزار و 891 واحد ایستاد.شاخص کل هم وزن اما با افزایش 81 واحدی عدد 16 هزار و 578 واحد را به نمایش گذاشت. دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی روی رقم یک هزار و 74 واحد ایستاد.

* برای اولین بار از زمان تشکیل صندوق تامین خسارت بدنی این نهاد طبق قانون جدید شخص ثالث صاحب اساسنامه شد. مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با اعلام این خبر افزود: پس از ماه ها بحث و تبادل نظر در هیئت نظارت صندوق، اساسنامه در راستای قانون بیمه شخص ثالث مصوب 1395تدوین و به تصویب هیئت وزیران رسید. علی جباری افزود: در این اساسنامه موضوع فعالیت و تعهدات صندوق، مدت فعالیت صندوق، ارکان، اعضا و وظایف مجمع و هیئت نظارت به صورت کامل تشریح و تنظیم شده است و با تدوین این اساسنامه، صندوق دارای یک ماهیت جدید و مشخص در پیگیری ماموریت های گسترده آمده در قانون جدید عمل خواهد کرد.

* مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:امسال 19 و نیم درصد مستمری حداقل بگیران تامین اجتماعی افزایش می یابد. به گزارش فارس؛ سیدتقی نوربخش درخصوص قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: در این حوزه مجری قانون هستیم. قانون بر کلیه عوارض شهرداری ها تاکید دارد و ما بر انجام این قانون تاکید داریم. وی با اشاره به فعالیت های سرمایه گذاری شستا ادامه داد: سیاست دولت این است که سازمان های بیمه گر از بنگاه داری خارج شوند که این برنامه در دستور کار سازمان تامین اجتماعی نیز است.