آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

در دیدار دادستان های کل ایران و پاکستان مطرح شد

انتقاد ایران از کم توجهی پاکستان به موافقت نامه های مبارزه با تروریست و انتقال محکومین

دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کل پاکستان گفت: تحرکات اشرار و گروه های تروریستی با همکاری های دو کشور کاهش پیدا کرده است، ولی بیشتر از این می توان در این زمینه همکاری داشت.

به گزارش میزان، اشتر آصف علی دادستان کل پاکستان و هیئت همراه صبح دیروز با حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام جعفر منتظری در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای به کشور دوست و همسایه خود جمهوری پاکستان دارد و این سفر ها در تحکیم روابط دو کشور موثر خواهد بود.

منتظری ادامه داد: علایق بین دو کشور با برخورداری و مشترکات دینی و فرهنگی امری غیرقابل انکار است که این علایق مقامات مسئول در کشور را برای تعامل و همگرایی دو کشور مسئول و مکلف می سازد.

وی افزود: شاهدیم عده بسیاری از برادران عزیز ما در کشمیر مورد ظلم قرار گرفتند و این امر به گونه ای است که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و مکررا دستور پیگیری داده اند.

دادستان کل کشور گفت: تحرکات اشرار و گروه های تروریستی با همکاری های دو کشور کاهش پیدا کرده است، ولی بیشتر از این می توان در این زمینه همکاری داشت.منتظری افزود: اخیرا یکی از پاسگاه های کشور ما مورد تعرض قرار گرفت و چهار نفر از مرزبانان ما به شهادت رسیدند که در این زمینه اقتضا دارد موافقت نامه ها مورد توجه قرارگیرد، ولی از طرف برادران عزیزمان در کشور پاکستان اهتمام برای پیگیری این تفاهم نامه ها کمتر دیده می شود.

وی اظهار داشت: علیرغم موافقت نامه ای که چهارسال پیش برای انتقال محکومین داشتیم اما این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته و به استرداد محکومان ایرانی در پاکستان جامه عمل پوشانده نشده است.