آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۰
ایران زمین
۱۹

تعطیلی مدارس 3 شهرستان فارس به دلیل گرد و غبار

گرد و غبار و آلودگی هوا دیروز (دوشنبه) پیش دبستانی ها، مهدهای کودک و مدارس ابتدایی شهرستان های داراب، فیروزآباد و کازرون فارس را تعطیل کرد.«حمیدرضا شعبانی»، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس به ایرنا گفت: بنا بر تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با توجه به کاهش شدت گرد وغبار در دیگر مناطق، بقیه مدارس این استان در روز گذشته باز بود.

بارش های شدید طی امروز و فردا

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش ها اعلام کرد: شدت بارش امروز (سه شنبه) در خراسان شمالی و رضوی، برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، مازندران و شمال شرق تهران پیش بینی می شود. فردا (چهارشنبه) نیز در برخی نقاط استان های همدان، مرکزی، قم، یزد، شمال تهران و برخی نقاط خراسان رضوی شاهد بارش باران خواهیم بود. براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها، در مدت زمان یاد شده رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

پیش بینی بارش برف در ارتفاعات البرز

این سازمان همچنین از پیش بینی بارش برف در ارتفاعات البرز خبر داد و اعلام کرد، طی 2 روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف دور از انتظار نخواهد بود. طی امروز و فردا هم تدوام وزش باد شدید و گرد و خاک را در برخی نقاط شرق، جنوب شرق و جنوب و با شدت در نواحی مرکزی خواهیم داشت که سبب کاهش دید و کیفیت هوا می شود.

بارش پراکنده در تهران

سازمان هواشناسی شرایط جوی را امروز(سه شنبه) کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر و باد با بارش پراکنده پیش بینی کرد. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 23 و 12 درجه خواهد بود. همچنین تهران در روز چهارشنبه (26 اردیبهشت) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری، همراه با رعد و برق با بیشترین و کمترین دمای 23 و 13 درجه پیش بینی می شود.