آرشیو یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۰
اخبار کشور
۳

اعلام روش پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان را از طریق سوابق تحصیلی و سنجش هوش و استعداد دانش آموختگان پایه ششم ابتدایی اعلام کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول عمادی با اعلام رویکردهای وزارت آموزش و پرورش، گفت: این وزارتخانه، برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان از طریق سنجش هوش و استعداد دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و ملاحظات سوابق تحصیلی آنها، در دهه سوم تیرماه اقدام به جذب دانش آموز در کلاس های پایه هفتم این مدارس خواهد کرد.

عمادی افزود: این نظام پذیرش که شیوه نامه آن ظرف هفته آینده به ادارات کل استان ها ابلاغ می شود بدون آزمون های چندگزینه ای آموزشی نسبت به غربال گری آنان اقدام می کند و ظرفیت کلاس های هفتم این مدارس نیز پس از سنجش و انتخاب صاحبان هوش و استعداد برتر و تعیین تعداد دانش آموزان واجد شرایط مشخص خواهد شد. به گفته وی، این نظام پذیرش مبتنی بر شناسایی دقیق استعداد و هوش دانش آموزان است و نیاز به شرکت در کلاس های آموزشی یا مهارت های تست زنی ندارد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره مدارس نمونه دولتی هم گفت: مدارس نمونه دولتی از ابتدا با هدف تعلیم و تربیت ویژه دانش آموزان ممتاز مناطق محروم کشور تاسیس شد و برهمین اساس برای سال تحصیلی 98- 97 مدارس نمونه دولتی صرفا در مناطق محروم کشور اقدام به پذیرش دانش آموز در پایه هفتم خواهند کرد و روش پذیرش دانش آموز برای پایه هفتم مدارس نمونه دولتی نیز بدون آزمون خواهد بود.

عمادی ادامه داد: مدارس نمونه دولتی فعال موجود در شهرهای بزرگ نیز در پایه های هشتم و نهم برنامه آموزشی خود را به روال گذشته ادامه می دهند اما برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم آنها آزمونی برگزار نخواهد شد.

وی درباره مدارس غیردولتی هم گفت: همان گونه که قبلا تاکید شده است مدارس غیر دولتی نیز برای پذیرش دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی حق برگزاری آزمون ورودی نخواهند داشت و سازمان مدارس غیر دولتی بر فرآیند جذب دانش آموز در این مدارس برای جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی نظارت خواهند کرد.