آرشیو یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۰
صفحه اول
۱

31 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته شد

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات اجرایی 45 هزار واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده این استان آغاز شده که از این میزان ساخت 31 هزار واحد به پایان رسیده است.

رضا خواجه ای در گفت وگو با ایرنا افزود: درمجموع باید 59 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شود. وی ادامه داد: تاکنون بیش از 86 هزار نفر برای دریافت تسهیلات بانکی به هفت بانک عامل معرفی شده اند که بالغ بر 58 هزار نفر تسهیلات خود را دریافت کرده اند. این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: از زمان وقوع زلزله در این استان 15 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده نوسازی و 23 هزار واحد مسکونی نیز آواربرداری شده است.

خواجه ای با بیان این که 17 هزار واحد مسکونی در منطقه شهری و روستایی پی کنی و گودبرداری شده است، گفت: 16 هزار واحد برای نوسازی آرماتوربندی و برای ده هزار واحد فوندانسیون اجرایی شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه یادآور شد: اکنون در این مناطق 7000 اسکلت ساختمان اجرا شده، برای 4000 واحد مسکونی دیوارچینی شده و 3700 واحد نیز مسقف شده است. خواجه ای با بیان این که از مجموع 59 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها عملیات اجرایی 45 هزار واحد مسکونی آغاز شده و 31 هزار واحد به پایان رسیده است، گفت: تنها در شهر سرپل ذهاب پی کنی بیش از 1200 واحد مسکونی انجام شده است.