آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۱
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

بوتسوانا

القدس العربی: رسانه ها عکسی را از حاشیه کنفرانس بین المللی جایگاه زن در فعالیت های ورزشی در جمهوری «بوتسوانا» منتشر کرده اند که بسیار جنجال برانگیز شده است. در این عکس فرستاده دولت امارات و فرستاده رژیم صهیونیستی در کنار هم قرار دارند و می خندند. هرچند رژیم های مرتجع عربی مثل امارات، با صهیونیست ها در پشت پرده مراوده دارند، ولی چیزی که باعث خشم مخاطبان عرب از رژیم ابوظبی شده، کشتار فلسطینیان است که این روزها به دست نظامیان رژیم صهیونیستی جریان دارد!

نیجر

فارس: موتورسواران مسلح با حمله به اردوگاه قبیله «الفولانی» در کشور «نیجر»، 17 غیرنظامی را به قتل رساندند. این مهاجمان که از کشور «مالی» وارد نیجر شده بودند، هرکس را که در مسیر خود می یافتند به قتل می رساندند. آنها 10 نفر را هم در یک مسجد کشتند. مهاجمان سپس به سمت مالی بازگشته و متواری شدند. درباره هویت این مهاجمان و علت این کشتار، هنوز گزارشی منتشر نشده است.

ترکیه

تسنیم: «عبدالطیف شنر» عضو موسس حزب «عدالت و توسعه» و معاون سابق نخست وزیر ترکیه، گفته احتمالا «رجب طیب اردوغان» در انتخابات آتی ترکیه، اکثریت حزب خود در پارلمان را از دست خواهد داد. به گفته وی اردوغان برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد. انتخابات پارلمانی ترکیه تیرماه آینده برگزار خواهد شد.

ونزوئلا

آسوشیتدپرس: دیروز انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا درحالی برگزار شد که «نیکلاس مادورو» احتمالا بیشترین رای را کسب کند. درصورتی که مادورو پیروز شود، او برای بار دوم و شش سال دیگر، رئیس جمهور ونزوئلا خواهد بود. علت افزایش احتمال پیروزی مادورو، تحریم انتخابات ازسوی مخالفان وی، اعلام شده است.

کلمبیا

ایسنا: «خسوس سانتریج» رهبر پیشین «فارک» اعلام کرده، «براساس جنجال های اخیر ایجاد شده، من تصمیم گرفتم که به طور موقت اعتصاب غذای (41 روزه) خود را کنار بگذارم.» این رهبر پیشین 51 ساله فارک در واکنش به تصمیم دولت کلمبیا مبنی بر تحویل دادن وی به آمریکا، دست به اعتصاب غذا زده بود. آمریکایی ها مدعی هستند سانتریج در قاچاق کوکائین به آمریکا دست داشته است.