آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۳۱۵۳
جهان
۷

رویداد

گفت و گوی ترامپ با همتای کره ای

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در یک گفت وگوی تلفنی درباره تهدیدهای اخیر کره شمالی برای لغو نشست تاریخی میان رهبر این کشور با دونالد ترامپ و تلاش برای تضمین برگزاری این نشست گفت وگو کردند.

آلمان به دنبال روابط دوستانه با روسیه

به گفته رهبر حزب چپ گرای آلمان، ایجاد روابط دوستانه با روسیه امنیت اروپا را تضمین می کند. به گزارش ایسنا، به نقل از ریانووستی، زارا واگن کنشت، رهبر حزب چپ آلمان گفت: ما خواهان پایان دوران یخبندان در روابط دو کشور هستیم. تحریم های دوجانبه عمدتا به سازمان های اروپایی و آلمانی آسیب می زند و بنابراین پیگیر لغو آن هستیم.

یافتن اثر سیانور بر دندان هیتلر

پزشکان فرانسوی با بررسی بقایای دندان و جمجمه آدولف هیتلر به این نتیجه رسیده اند که او در سال 1945 میلادی بر اثر خوردن سم سیانور و شلیک به سر کشته شده است. درباره علت مرگ هیتلر شک و تردیدهای بسیاری وجود دارد اما پزشکان فرانسوی متخصص بررسی جسد که برای اولین بار توانسته اند به بقایای جسد دیکتاتور آلمانی دست پیدا کنند، می گویند تقریبا مطمئن هستند که او سیانور خورده است.

فرود بمب افکن های چین در دریای جنوبی

چین می گوید بمب افکن های دوربرد این کشور در فرودگاه جدید نظامی در دریای جنوبی چین فرود آمده اند. این بمب افکن ها در چارچوب یک مانور نظامی آموزشی به پرواز درآمده بودند.

بررسی قطع نامه کویت در شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطع نامه کویت درباره محکومیت اعمال زور اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی را بررسی می کند. در این پیش نویس از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته شده در 30 روز، گزارشی را درباره راه های تضمین امنیت از غیرنظامیان فلسطینی ارائه کند.