آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی نفت در اهواز

نیروهای بازنشسته برخی شرکتهای وابسته به صندوق بازنشستگی نفت به دلیل قطع حقوق و مستمری در مقابل ساختمان این صندوق در اهواز تجمع کردند.

اهواز- خبرنگار کیهان: یکی از تجمع کنندگان که بازنشسته شرکت لوله سازی اهواز وابسته به شرکت ملی نفت ایران بود به خبرنگار ما گفت: به دلیل طلبی که صندوق بازنشستگی نفت از شرکت ما دارد حقوق قریب به 973 نفر آدم سالخورده که اغلب بیش از 60 سال سن دارند را در این ماه مبارک رمضان قطع کرده است.

وی با بیان اینکه این افراد عمدتا بیمار و کم توان هستند افزود: طبق قراردادی که در سال 82 میان صندوق بازنشستگی نفت و شرکت لوله سازی اهواز منعقد گردید مقرر شد شرکت ماهیانه مبلغی را از حقوق ما کسر و درصدی نیز کارفرما به آن افزوده و به حساب صندوق بازنشستگی واریز کند.

این شهروند اهوازی بیان داشت: متاسفانه مدیریت لوله سازی اهواز در این مسئله قصور کرد ضمن اینکه صندوق بازنشستگی نفت نیز بی تقصیر نیست به دلیل اینکه اگر می دانست وضعیت این شرکت مطلوب نیست همان سال های اول باید اقدامات لازم را انجام می داد اما متاسفانه طلب صندوق بازنشستگی از شرکت ما سنگین و سنگین تر شد تا جایی که در حال حاضر شرکت لوله سازی 500 میلیارد تومان به صندوق های بازنشستگی بدهکار است.

این نیروی بازنشسته شرکت لوله سازی اهواز افزود: البته این اقدام مسبوق به سابقه است و شهریور پارسال نیز همین بلا را سر ما آوردند البته لوله سازی اهواز تنها نیست و شرکت های پتروشیمی آبادان، پتروشیمی فارابی و کربن ایران نیز همین

مشکل را دارند.