آرشیو دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۱۱
ورزش
۱۸
گپ

جهانبخش در گفت و گو با جام جم: برای جنگیدن به روسیه می رویم، نه تفریح

علیرضا جهانبخش یکی از امیدهای ایران در جام جهانی روسیه است. او چه بخواهد و چه نخواهد، امید یک ملت است، درست مثل بازیکنانی که سال بسیار موفقی را سپری کردند. علیرضا در لیگ هلند با 21 گل زده آقای گل شد و نشان داد چه توانایی فوق العاده ای دارد. تیم ملی در آخرین بازی دوستانه خود پیش از عزیمت به ترکیه، با ازبکستان بازی کرد. ایران آنقدرها که باید سرحال نبود. علیرضا جهانبخش درباره این مسابقه حرف هایی می زند.

قبول داری تیم نتوانست آن گونه که باید سرحال باشد؟

بازی های دوستانه برای از بین بردن ضعف های تیم است. ما نباید در بازی های دوستانه به دنبال نتیجه باشیم. مقابل ازبکستان چندین و چند بازیکن ثابت در ترکیب نبودند. در طول مسابقه هم ما تغییرات زیادی داشتیم. بازیکنان در پست های مختلف جابه جا شدند و طبیعی بود کادر فنی به دنبال رسیدن به اهداف خود است و نتیجه بازی در اولویت بعدی قرار دارد. حالا ما متوجه شدیم نیاز به کار و هماهنگی بیشتری داریم.

کی روش ناراحت است و می گوید برنامه های آماده سازی اش بدرستی اجرا نشده است.

کی روش تنها و تنها به موفقیت تیم ملی فکر می کند و هیچ هدف دیگری ندارد. او خود را وقف تیم ملی ایران کرده و شایسته قدردانی است. او اگر چیزی می گوید تنها به خاطر موفقیت ایران است و نه چیز دیگری.

خیلی ها نگران تیم ملی هستند. انگار هنوز آماده نیستیم.

باید در فرصتی که تا جام جهانی مانده، خودمان را آماده کنیم. با ترکیه و یونان بازی داریم. سپس قبل از شروع جام جهانی در روسیه با لیتوانی بازی می کنیم. این سه مسابقه نقش مهمی در آماده سازی ما خواهد داشت.

ولی گروه ما سخت است و اگر بخواهیم واقع بینانه حرف بزنیم، نباید از صعود بگوییم. درست است؟

ببینید ما برای جنگیدن به روسیه می رویم نه تفریح. رقبای ما سخت هستند. اسپانیا قهرمان جهان است. پرتغال قهرمان اروپا و مراکش هم نسلی طلایی دارد. این که کسی برای ما شانسی قائل نیست، اتفاق خوبی است چون در غیر این صورت فشار روی ما زیاد می شود. اتفاقا خوشحال می شویم که چنین چیزهایی را می شنویم. ما جدا از این بحث ها با انگیزه ایم و تشنه موفقیت. من این را در چهره کل تیم می بینم.