آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون استاندار مرکزی: سهام دار شرکت هپکو خلع ید شد

معاون استاندار مرکزی از خلع ید سهامدار شرکت هپکو خبر داد و گفت: قرار بود استاندار مرکزی و وزیر صنعت در تهران وضعیت مدیریت جدید هپکو تصمیم گیری کرده و تعیین تکلیف شود.

سعید فرخی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه در ماه های اخیر سوء مدیریت مشکلات بسیاری را برای شرکت هپکو اراک رقم زده و موجب بروز مشکلات متعددی برای کارگران و شهر شده است، تصریح کرد: روز یکشنبه رسما خلع ید سهام دار قبلی شرکت هپکو ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته شاهد اعتراض کارگران به وضعیت شرکت هپکو بودیم و از آنجا که تلاش مسئولان احقاق حق کارگران و رسیدگی به مشکلات آنان است برنامه ریزی خود را برای به سرانجام رساندن هرچه سریع تر وضعیت هپکو انجام دادیم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم به زودی شاهد بازگشت رونق و تولید به کارخانه هپکو و چرخش چرخ های اقتصادی و تولید استان باشیم.

استاندار مرکزی گفت: عزم مسئولان استان و کشور برای واگذاری هپکو به سهامدار با اهلیت جدی و موضوع در دستور کار است به همین منظور کارگران این تولیدی باید در دستیابی به این هدف بزرگ همراه و همدل باشند.

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده دیروز در جمع کارگران شرکت تولیدی هپکو اراک با استعفای سهامدار فعلی، سمت مدیرعامل جدید هپکو بر اساس قانون و آیین نامه این شرکت، باید به سهامدار پیشین هپکو واگذار شود اما هم مسئولان استانی با این موضوع مخالف هستند و هم خود سهامدار قبلی تمایلی به مدیریت در هپکو ندارد بنابراین تنها راه موجود واگذاری آن به صندوق حمایت از صنایع کشور است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: پرداخت یک یا دو ماه از معوقات کارگران تا دوهفته آینده نیز یکی دیگر از خواسته های کارکنان هپکو است که این نیز از سوی مسئولان استانی در نشست مقام های کشوری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

آقا زاده در ادامه افزود: هفته گذشته در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور مشکلات هپکو بیان شد و وی نیز قول مساعد داد که به زودی به مشکلات این واحد صنعتی رسیدگی و عاملان رکود این کارخانه مشخص و براساس قانون با آنان رفتار شود.