آرشیو چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۷
سیاسی
۲

اصلاح طلبان و اصولگرایان به دنبال ورود مستقل به انتخابات هیات رئیسه مجلس

بوی ائتلاف از راهروهای مجلس شنیده نمی شود. دیروز حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با «ایران» تایید کرد که مجمع عمومی فراکسیون ولایی رای به ارائه لیست مستقل داده اند و این مجموعه با دو فراکسیون دیگر ائتلاف نمی کند. امیدی ها هم همین نظر را دارند. عارف در جمع خبرنگاران گفت که «فراکسیون امید درباره ریاست لاریجانی با دیگر فراکسیون ها تعاملی نداشته است.» او حتی تعامل با مستقلین را هم تکذیب کرده است. همزمان بهرام پارسایی، سخنگوی این فراکسیون به «ایران» گفت که هیچ تصمیم قطعی درباره ائتلاف بر سر لیست هیات رئیسه با فراکسیون های دیگر وجود ندارد و تجربه ناموفق ائتلاف در سال گذشته هم قدری مزید بر علت شده تا انگیزه ای برای این کار وجود نداشته باشد. وی این را هم گفته که تقریبا همه اعضای فراکسیون امید نسبت به عملکرد هیات رئیسه مجلس انتقاد دارند.

اینها در شرایطی است که خبرگزاری فارس گزارش داده «جمعی از نمایندگان مجلس لیستی با عنوان وکلای ملت برای انتخاب هیات رئیسه تهیه کرده اند و طی آن قرار است مسعود پزشکیان را به عنوان گزینه ریاست مجلس معرفی کنند.»

طبق این گزارش قرار است از بین علی مطهری، کاظم جلالی، محمد دهقان، مصطفی کواکبیان و حمیدرضا حاجی بابایی بعد از رای گیری دو نفر به عنوان نایب رئیس معرفی شوند. با وجود این فارس از نام مشخص نمایندگان عضو این لیست و تعداد آنها جزئیاتی منتشر نکرده است.

خبرگزاری مهر نیز درباره رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس موضوع مشابهی را مطرح کرده و با یادآوری انتخابات سال اول مجلس نوشته است: این بار عارف به مصاف لاریجانی نخواهد رفت و احتمالا پزشکیان ابتدا برای ریاست و بعد برای نایب رئیسی مجلس نامزد می شود. این گزارش البته احتمال ورود عارف به صحنه رقابت را نیز رد نکرده اما توضیح نمی دهد بر چه مبنایی به چنین جمع بندی رسیده است.