آرشیو چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۱۳
دانشگاه
۸

به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تهران صورت می گیرد

برگزاری اعتکاف رمضانیه در دانشگاه آزاد

مراسم اعتکاف رمضانیه از 15 خردادماه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار می شود.

ثبت نام جامعه دانشگاهی شهر تهران اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های تهران برای شرکت در اعتکاف رمضانیه تا 13 خرداد ماه توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات صورت می گیرد.

این مراسم معنوی که از 15 تا 17 خرداد ماه در محل مسجد امام علی(ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود، با تشکیل حلقه های معرفتی، قرائت جمعی قرآن و ادعیه و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه همراه خواهد بود.

مسجد امام علی(ع) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در زیربنایی به متراژ 5500 متر مربع در سه طبقه شامل زیرزمین، شبستان ها و مجموعه خدماتی در بام شمال غرب تهران واقع شده است.

این مسجد دانشگاهی با ظرفیت 1200 نمازگزار که یکی از بزرگ ترین مساجد دانشگاهی کشور با معماری اسلامی ایرانی است در کنار مقبره الشهداء واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون معنوی دانشگاهیان محسوب می شود.

آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در این مراسم معنوی، 13 خرداد ماه است و پذیرش معتکفین از ساعت 14 چهاردهم خرداد ماه آغاز و با افطار در مغرب هفدهم خرداد پایان می پذیرد.

دانشگاهیان شهر تهران می توانند با مراجعه حضوری به ادارات دانشجویی فرهنگی دانشکده های واحد علوم و تحقیقات، اداره کل فرهنگی و اجتماعی و مسجد امام علی(ع) این واحد دانشگاهی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

لازم به ذکر است، علاوه بر برنامه اعتکاف رمضانیه در روز های 15 تا 17 ماه مبارک رمضان، قرائت کلام الله مجید توسط دانشجویان قاری ممتاز کشوری، بیان احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری دوره آموزشی روان خوانی قرآن کریم، برگزاری دوره آموزشی «تفسیر سوره مبارکه نور»، برگزاری محفل انس با قرآن کریم از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در ماه مبارک رمضان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی است که می توان به آنها اشاره نمود.