آرشیو پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۸
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

قطعیت حضور ایران در نمایشگاه های کتاب تفلیس، سئول، پکن و مسکو

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی از قطعی شدن حضور ایران در نمایشگاه های کتاب تفلیس، سئول، پکن و مسکو خبر داد وحضور در نمایشگاه کتاب توکیو را هم منوط به قطعی شدن برگزاری این نمایشگاه دانست.امیرمسعود شهرام نیا با اشاره به تعدد نمایشگاه های خارجی کتاب درباره معیارهایی که موجب می شود کشورمان در آنها مشارکت کند، عنوان کرد: ما بر اساس اولویت بندی های منطقه ای، زبانی و تعاملات دوجانبه میان کشورمان با کشور مقصد، در نمایشگاه های کتاب آنها شرکت می کنیم.

«خواب و خیال» در گالری سلام

نمایشگاه آثار و اسناد خاندان پتگر در قالب پروژه «خواب و خیال» روز جمعه چهارم خردادماه در گالری سلام افتتاح می شود. این نمایشگاه که توسط احمدرضا نوری گردآوری شده نگاهی است برآثار (نقاشی و طراحی) و بخشی از اسناد (دستنویس ها، خاطرات شخصی، عکس ها و...) مربوط به خاندان پتگر که با دسته بندی موضوعی: پرتره نقاشان، محیط نقاشان، خانواده نقاشان، انسان ها، نقاشی های خیالی و روایتی بر مبنای سال شمار حدفاصل 1311 الی 1391 به نمایش گذاشته می شود.

نمایش «لس آنجلس- تهران» در جشنواره فینیکس

فیلم سینمایی «لس آنجلس- تهران» ساخته تینا پاکروان درجشنواره کمدی فینیکس تورنتو (فیلم های کمدی ایرانی) به نمایش در می آید. این نخستین نمایش این فیلم است که تینا پاکروان و ژوبین رهبر مخاطبان فیلم را همراهی می کنند. این نمایش 10 ژوئن (20 خرداد) ساعت 19 در موزه آقا خان خواهد بود.این فیلم کمدی- فانتزی بازگشت مجدد پرویز پرستویی به سینمای طنز است که هنوز در ایران اکران نشده است.

بررسی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان

پس از بازدید معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در 14 اردیبهشت ماه سال جاری و ضرورت بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت تا پایان خردادماه، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بررسی وضعیت آثار، شناسنامه و مشخصات مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را تهیه می کنند و پس از بررسی آثار و تهیه شناسنامه مرمتی، برنامه ریزی لازم در خصوص ترمیم آثار مورد نظر، صورت خواهد گرفت.