آرشیو پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۰۹۶
هنر و ادبیات
۱۰

خبر

فیلمسازی کارگردان تئاتری و رشد سینمای ایران

روزهای پایانی هفته و به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان با افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی خط «خط و معنا» در گالری ایده همراه است، از سوی دیگر آمارها خبر از رشد میزان مخاطب و درصد فروش مخاطب سینما دارد.

رضا گوران و ساخت اولین فیلم سینمایی

رضا گوران، کارگردان تئاتر به زودی اولین اثر سینمایی خود را به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی جلوی دوربین می برد. او به مهر گفت: به تازگی برای ساخت اولین اثر سینمایی ام اقدام کرده ام و امیدوارم هرچه سریع تر پروانه ساخت صادر شود تا فیلم را جلوی دوربین ببریم. وی اضافه کرد: نگارش فیلمنامه به صورت پراکنده هشت ماه طول کشید و بعد از این سه بار بازنویسی شد ولی با توجه به حساسیتی که دارم باز هم تغییرات جزیی در فیلمنامه انجام می شود. این کارگردان تئاتر با اشاره به داستان فیلمنامه توضیح داد: این متن رویکردی اجتماعی به جامعه دارد و سعی کرده ام بی تفاوت از کنار مسائل اجتماع نگذرم.

افزایش درصد مخاطبان سینما نسبت به فروش فیلم ها

سینمای ایران با رشد 66 درصد مخاطب و 59 درصد فروش در اردیبهشت ماه نسبت به زمان مشابه سال گذشته روند افزایشی خود را ادامه می دهد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، میزان فروش سینمای ایران در اردیبهشت ماه سال 1397 با 3 میلیون و 307 هزار و 641 نفر مخاطب مجموعا 26 میلیارد و 763 میلیون و 560 هزار و 723 تومان بوده که شاهد رشدی معادل 66درصد در افزایش تماشاگر و 59 درصد در افزایش فروش بوده است. میزان فروش سینماها در اردیبهشت سال گذشته 16 میلیارد و 862 میلیون تومان با تعداد مخاطب 2 میلیون و 4 هزار و 508 بیننده بوده است که امسال نزدیک به 10 میلیارد تومان فروش و یک میلیون نفر مخاطب افزایش داشته ایم.

گالری ایده میزبان نقاشی خط های آسمانی

نمایشگاه گروهی نقاشی خط «خط و معنا» به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در گالری ایده افتتاح می شود. به گزارش روابط عمومی گالری ایده، نمایشگاه گروهی نقاشی خط «خط و معنا» به مناسبت ماه مبارک رمضان، با مجموعه ای از آثار جمعی از هنرمندان این عرصه با موضوع «اسماء» خداوند روز جمعه چهارم خرداد در گالری ایده افتتاح می شود. نمایشگاه «خط و معنا» از روز جمعه چهارم خرداد 1397 تا پنجشنبه 10 خرداد در محل گالری ایده میزبان علاقه مندان به آثار هنری است.