آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۹
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

چرا منتشر نمی شود؟

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از اشغال نیروهای عراقی در سوم خرداد 1361، اظهار نظر درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. کاربری خواستار تدوین برنامه ای برای انتشار بخشی از اسناد محرمانه مربوط به دوران جنگ شد. همچنین این سوال مطرح شد که چرا آنچه مربوط به ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر است، منتشر نمی شود؟

به سوالات پاسخ دهید

برخی کاربران فضای مجازی با گرایش سیاسی اصولگرایانه از دولت خواستند که برای اداره کشور بدون برجام آمادگی داشته باشد. در مقابل برخی دیگر ادامه رایزنی دولت با اروپا برای تحکیم برجام بدون امریکا را مورد تاکید و حمایت قرار دادند. کاربرانی نیز سوالاتی را از حامیان خروج ایران از برجام مطرح کردند: برنامه برای تحریم های جدید، توانایی جامعه و اقتصاد برای تحمل تحریم ها، برنامه برای مقابله با اجماع بین المللی علیه ایران و ایران هراسی و... در شمار سوالات مطرح در این زمینه است.

توجه به آزادی های مدنی

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به اینکه این سوال که «چند نفر چنین مشکلی دارند؟» نباید توجیهی برای نادیده گرفتن حقوق اجتماعی و آزادی های مدنی مردم یا حتی تعداد اندکی از آنها در جامعه شود.برخی کاربران نوشتند که با استناد به همین سوال درخواست برای رفع فیلتر توئیتر مورد انتقاد قرار گرفته است.

منع غیرقانونی وکلا

در پی محدودیت برای ورود وکلا در برخی پرونده ها، برخی وکلای دادگستری با استناد به قانون در فضای مجازی نوشتند که هیچ مقامی حق ندارد مانع ورود وکلا در مرحله دادگاه شود.

فوتبال برای همبستگی

اعلام ممنوعیت پخش مسابقات جام جهانی در کافه ها و کافی شاپ ها در فضای مجازی با بازتاب گسترده انتقادی همراه شد. یک عضو شورای شهر تهران در فضای مجازی نوشت: جام جهانی فوتبال برای تقویت همبستگی ملی یک فرصت است. مجاز ندانستن پخش مسابقات منطق درستی ندارد. مستند قانونی چنین ادعایی ارائه شود

مقابله با طرح حذف

در پیش بودن انتخابات هیات رئیسه مجلس مورد توجه برخی کاربران فضای مجازی قرار گرفت. یک فعال سیاسی با اشاره به برنامه تندروها برای حذف علی مطهری از هیات رئیسه مجلس، خواستار مقابله هوشمندانه فراکسیون امید با این طرح شد. برخی نیز اهمیت دیدگاه علی لاریجانی و تیم وی را مورد تاکید قرار دادند.