آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۹
ورزشی
۲۳

طارمی: در جام جهانی باید تیمی 80 میلیون نفری باشیم

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی درباره وضعیت تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی چنین صحبت کرد: «برای من جام جهانی از چهار ماه پیش آغاز شده و الان که به این رقابت ها نزدیک تر می شویم، تنها بیشتر این مسابقات را حس می کنم. از نحوه تمرین کردن بازیکنان مشخص است که تیم ملی چقدر انرژی و انگیزه دارد. اگر شما جمعیت ایران را 80 میلیون نفر تصور کنید، به همراه کادر خارجی تیم ملی که برای موفقیت تیم ملی ایران هر کاری می کنند، تعداد جمعیت ایران به 80 میلیون و 10 نفر می رسد و از این نظر تیم ملی ایران فوق العاده است. آنها طوری کار می کنند که انگار کاملا ایرانی هستند. این فضا به تیم ملی خیلی کمک می کند و باعث می شود که همدلی و اتحاد در تیم ملی بیشتر شود.»

وی ادامه داد: اگر بتوانم به جام جهانی بروم، خیلی خوشحال خواهم شد. نه من بلکه همه بازیکنانی که در تیم ملی حضور داریم فقط به این فکر می کنیم که جایگاه پرچم ایران را بالاتر ببریم. این چیزی است که از آقای کی روش یاد گرفته ایم که همیشه لباس تیم ملی بالاتر از بازیکن است و همه ما تلاش مان را می کنیم که این لباس در جایگاه بالاتری قرار بگیرد. ما بعد از جام جهانی، جام ملت ها را پیش رو داریم که حاضرم قول بدهم با این کادر و اکیپ صد درصد قهرمان جام ملت ها می شویم.»

طارمی افزود: «دیدار برابر ترکیه و یونان بازی های بسیار خوب و مهمی برای تیم ملی هستند. می توانیم با این دو بازی بهتر شرایط مان را درک کنیم. ترکیه و یونان تیم های خوبی هستند که می توانند به ما قبل از حضور در جام جهانی خیلی کمک کنند. امیدوارم پس از این دو بازی آنچه را که کادر فنی لازم داشته، برداشت کنیم.»