آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۹
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

اولین سریال پوران درخشنده

بر اساس توافق معاونت امور استان های صداوسیما با مرکز کردستان، قرار است سه سریال درباره شخصیت های ملی این اقلیم «سنجرخان»، «امیرنظام گروسی» و «مستوره اردلان» به صورت مشترک ساخته شود که در این میان برای روایت داستان زندگی ماه شرف خانم قادری مشهور به «مستوره اردلان»، بانوی شاعر و تاریخ نگار کردستان، با پوران درخشنده گفت وگوهایی صورت گرفته است.

بازگشت آرامش به بازار کاغذ

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی صنایع ایران با اشاره به مشکلات و چالش‎های پیرامون گرانی و کمبود کاغذ در کشور از بازگشت آرامش به بازارکاغذ مصرفی تحریر و مطبوعات خبر داد.

حضور «هیچکس» در سه جشنواره جهانی

انیمیشن «هیچکس» ساخته الهام طرقی به سیزدهمین دوره جشنواره Neum در بوسنی و هرزگوین راه یافت. این جشنواره از 30 ژوئن تا 7 جولای برابر با 9 تا 16 تیرماه برگزار می شود. همچنین این انیمیشن بتازگی به یازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه BUEU اسپانیا راه پیدا کرده است. این جشنواره از 7 تا 15 سپتامبر برابر با 16 تا 24 شهریور برگزار می شود. چندی پیش نیز «هیچکس» به پانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه بلغارستان با عنوان «In The Palace» راه یافته بود.

مراسم وداع با مجری معروف تلویزیون

پیکر مرحوم سید مصطفی موسوی - مجری تلویزیون - جمعه (چهارم خرداد ماه) از مسجد صداوسیما به بهشت زهرا بدرقه شد. این مجری تلویزیون که مدت ها بیماری قند داشت روز چهارشنبه دوم خردادماه بر اثر ایست قلبی در بیمارستان خاتم درگذشت.