آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۹
سیاسی
۲

ایران خواستار بازگشت پیکر جوانانی است که 10 سال پیش در حمله گروهک ریگی به پاسگاه شمسر به شهادت رسیدند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور: نیروهای پاکستانی برای آزادی مرزبان ربوده شده ایرانی کمک کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: نیروهای پاکستانی می توانند برای آزادی مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان به ما کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در دیدار با آصف علی خان درانی سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: رابطه ایران و پاکستان رابطه راهبردی است و امنیت و اقتصاد دو کشور به یکدیگر وابسته است. وی افزود: با آشفتگی هایی که در منطقه وجود دارد، همکاری بیشتر دو کشور می تواند از ناامنی ها جلوگیری کند. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: حدود 80 درصد مواد مخدر تولید شده در افغانستان از مرز پاکستان وارد ایران می شود. همچنین بیش از 80 درصد اتباع غیرمجاز افغانستانی از خاک پاکستان به ایران می آیند و اقدامات تروریستی شرق کشور تنها از مرز پاکستان صورت می گیرد. وی یادآوری کرد: در سفری که سال گذشته به همراه وزیر امور خارجه به پاکستان داشتیم با مقامات ارشد اسلام آباد دیدار و از سوی آنها قول هایی درباره تقویت نیروهای مرزی داده شد اما هنوز تغییر خاصی در کنترل وضعیت مرز از سوی نیروهای پاکستانی شاهد نبودیم.

ذوالفقاری تاکید کرد: تصمیمات خوبی گرفته شده است و دو طرف اختلافی در این موارد ندارند اما این تصمیمات به طور جامع و کامل اجرایی نمی شوند.

وی در این دیدار با پیگیری وضعیت مرزبان ربوده شده ایرانی در مرز پاکستان گفت: خانواده این سرباز بسیار نگران هستند و ما فکر می کنیم که نیروهای پاکستانی می توانند برای آزادی او به ما کمک کنند. همچنین یکی دیگر از درخواست های ایران بازگشت پیکر جوانانی است که 10 سال پیش در حمله گروهک ریگی به پاسگاه شمسر به شهادت رسیده و در خاک پاکستان دفن شده اند. خانواده آنها تنها تقاضای بازگشت پیکر شهدایشان را دارند.