آرشیو شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۰۹۷
ورزش
۱۵
نگاه

چرا کلوپ مارسلو را نقطه ضعف رئال مادرید خواند؟

آلفردو رنالو

عجیب و غریب به نظر می رسد که یورگن کلوپ نقطه ضعف رئال مادرید را مارسلو می داند. البته هرکسی بازی های رئال را مرتب دنبال کند این مساله برایش روشن است که این بازیکن برزیلی، خیلی خوب به سمت جلو پیشروی می کند اما در مقابل نمی تواند فضای پشتش را پوشش دهد و این چیزی متفاوت از نحوه بازی روبرتو کارلوس، دفاع چپ پیشین رئال نیست. کارلوس یکی از دلایل سردردهای زیاد دل بوسکه بود. در رئال مادرید مدرن، مارسلو نقش کارلوس را بازی می کند. از کرنر تا کرنر و همین باعث شده تا رونالدو بیشتر نقش مرکزی را در خط حمله برعهده بگیرد.

بله این درست است: جایی که مارسلو بازی می کند یک منطقه خوب برای رقبا به حساب می آید تا از آنجا به رئال ضربه بزنند. بایرن مونیخ در بازی رفت مرحله نیمه نهایی از همین ناحیه بود که در آلیانس آره نا به رئال گل زد: رئال مادرید توپ را به خوبی دفع کرد و مارسلو توپ را مشایعت کرد تا به نفع بایرن به اوت برود. بایرنی ها خیلی سریع توپ را به جریان انداختند و توسط کیمیچ به گل رسیدند. چرا مارسلو آنجا لازم ندید توپ را تعقیب کند و نگذارد اوت شود؟ واضح است: بازیکن برزیلی فقط دوست دارد با توپ بازی کند و برخی وقت ها در دفاع دچار اشتباه در محاسبات می شود. با این همه شاید او در دفاع یک مظنون همیشگی باشد اما همیشه یک تهدید بزرگ در خط حمله برای رقباست.

کلوپ هفته پیش اعلام کرد تیمش می خواهد از ناحیه ای که مارسلو در آن قرار دارد به رئال ضربه بزند. چرا او باید این تاکتیکش را به صورت واضح رسانه ای کند؟ قطعا او می خواهد پیامی بفرستد. می خواهد کاری کند تا زیدان به مارسلو بگوید بیشتر در دفاع بماند و کمتر به خط حمله اضافه بشود. مارسلو بارها باعث شده تا رئال از جناح چپ گل بزند. او از این جناح یا گل زده یا پاس گل داده. من مطمئنم که شنبه شب جناح چپ رئال مادرید بسیار فعال خواهد بود و به نظرم مربی آلمانی این مصاحبه را کرده تا به بازیکن برزیلی فشار مضاعف بیاورد.

* ستون نویس روزنامه اسپانیایی آ. اس